< Tilbake til oversikten

spiser jeg riktig???

lillestine sa for siden:

hei.
Gått ned ca 5,5 kilo siden 1.januar, med innlagt operasjon, oppkastsyke og ferietur...fra 82,5 til 77,0 pr. i dag

Jeg spiser slik omtrent hver dag:
frokost: 2 ss udos choise, 2 små skiver lavkarbo-brød (1,5G pr skive), masse smør, salami, agurk, vitamintilskudd, vann
lunsj: salat m isbergsalat, litt rødløk, agurk, selleri, rømmedressing, kyllingfilet eller tunfisk etc, mest av kjøttet
middag: 2 ss oljer igjen, masse av kjøttet, gjerne i en slags rømme eller creme fraiche-saus, noe grønnsaker, men begrenset
kveldsmat: 2 ss oljer, enten rester etter middagen, salat m masse kjøtt og dressing, eller 2 små skiver lavkarbobrød som frokost

Av og til en lavkarbosjokolade med 2Gkarber, av og til litt sukkerfri gele, av og til bacon crisp, av og til mandler kvernet sammen med rapsolje (750 gram mandler, 3 dl olje).

Jeg er dessverre ikke glad i ost, bacon, egg og mye annet "fett og godt", og mye av kjøttet jeg spiser er nokså magert. jeg fyller altså på med masser av oljer og så mye rømme etc jeg klarer...

For øvrig trener jeg litt: prøver å holde meg til to spinning i uka (det går topp på denne kosten, har masse energi, det er verre med tid...), styrketrening og turer ute.

Men: er dette ok???

Ignite sa for siden:

Hei, du poster under Skaldeman - men ser du går på Kelolysekuren som din kostholdsfilosofi?. Utfra Skaldeman så spiser du vel for lite fett muligens (?). For å svare generelt så kan jeg ikke se noe direkte galt i menyen din? Og du har jo gått ned 5,5 kilo?

Det er veldig bra det :)

Husk også at du får muskler når du trener, de veier de også. Se heller på livvidden.
Og husk at bacon crisp binder vann et par dager.

lillestine sa for siden:

Hei!
takk for svar, det var kjekt! Jeg kombinerer skaldeman og ketolyse: masse fett (som jeg klarer), men litt mer grønt (ketolyse). Har utslag på stix og er vel fornøyd sånn sett med nedgangen, men er så utålmodig!!! Har gått ned/inn ca 3 cm rundt midje (som er slank i utgangspunktet) og 4 cm rundt hofter (som er brede...), så det går jo rett vei, da!

noen andre som har innspill????

Megvel sa for siden:

Det er bedre med laaangsom nedgang enn bukplastikk og grevinneheng vettu lillestine! Smør deg med den berømte tolmodigheten. Og sjekk salamien din for sukker... Det er ofte druesukker i spekemat.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.