< Tilbake til oversikten

God Curry/Karri?

terry sa for siden:

Nå har jeg vært på flere forskjellige matforettninger å kjøpt Curry (pulver) på boks og i pose.
Men jeg syns ikke det blir noen ordentlig Currysmak! Bare flaue etterligninger eller 3 sorterings krydder.
Noen som har forslag til hvor jeg kan finne noe go Curry/Karri?
Vi har desverre ikke noen Indiske/Pakistanske/Thai o.l. butikker som selger krydder her oppe i Alta.

Mentira sa for siden:

Du kan jo få noen til å sende deg en boks da?:)
Curry'n fra utenlandske butikker er best på smak.

Tess sa for siden:

Hva med vanlig karri og krydre selv? Karri, chili, fløte og kokosmelk tror jeg skal funke ganske bra. Eller så kan du jo søke på orginaloppskrifter på nettet? :)

Mentira sa for siden:

Enig. Moren min lager den alltid med karri fra utenlandsk butikk, kokosmelk og litt matfløte:)Den blir nok like god med vanlig karri fra butikken;)

Verdt å prøve:engel_ikk

terry sa for siden:

Takker for tips :)
Skal søke litt på nettet etter oppskrifter.
Men er det noen som har noen lavkarbo oppskrifter hadde det vert flott :)
Jeg har kjøpt inn godt med karri og kokkosmelk ( den 0,5 karbo. Den var kjempegod i stekte grønnsaker og kylling! Prøvde med et hardkokt egg i også i dag. Kjempegodt :p). Har matfløte og chilli også. Har også cayennepepper og masse andre kryddertyper.

Men jeg skulle hatt en oppskrift. Hvilke mengder o.l.?

Mentira sa for siden:

Jeg kan finne en oppskrift til deg, jeg må bare omgjøre den til lavkarbo først:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.