< Tilbake til oversikten

Sukrin

Evelyn sa for siden:

Har kjøpt et søtningsmiddel som heter Sukrin.Er det noen av dere som har kjennskap til dette søtnings stoffet? Kan man bruke dette når man går på Ketoøysekuren?Har prøvd å få kjøpt Splensa,men svaret jeg får er at det ikke er godkjent lengre,fordi det inneholder for mye klor.Noen som vet noe??:confused:

Fnutte sa for siden:

Hei.

De selger Splenda her i butikken enda i hvertfall (Prix)

Jeg har også Sukrin. Det en litt kjølende effekt hvis du smaker på det, og derfor en del som ikke liker det. Har brukt det som søtning i krem o.l. og det har blitt bra.

Mener å huske det var noen som sa Sukrin var dårlig i bakst....men er ikke sikker.

Zincite sa for siden:

Hei, bare legger inn en annen tråd jeg - for litt informasjon om splenda
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17219 :eek:
Kommer ikke til å kjøpe splenda flere ganger, synes selv sukrin fungerer bra. Men har ikke brukt det så mye ennå. Har laget litt vafler og et par små kaker med nøttemel, kakao, kokos, fløte, sukrin, egg, vanilje og ev annet jeg har hatt lyst på av krydder. Kjekt med liten springform. Kan ikke ha kaker i skapet :o

Georgine sa for siden:

Jeg bruker bare Sukrin og er kjempefornøyd med det.

Eirian sa for siden:

Vi bruker sukrin og er fornøyd. Jeg bruker litt i kornkaffen hvis jeg ikke har soyamelk som er søtet med eplejuice. Ellers har jeg laget kakao med sukrin, og bakt tiramisu, pepperkaker og boller med sukrinen, og det blir godt.
Vi bruker svært lite av det generelt da, for jeg er ikke sånn veldig glad i søtt, men når man "må" ha det er det greit.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.