Smurfine sa for siden:
Er det enkelte grønnsaker man ikke skal spise når man går på lavkarbo? Mulig jeg har gjort ting litt feil å spisst litt mye grønnsaker, er kanskje kjøtt man skal spise mest av?
Smurfine sa for siden:
Er det enkelte grønnsaker man ikke skal spise når man går på lavkarbo? Mulig jeg har gjort ting litt feil å spisst litt mye grønnsaker, er kanskje kjøtt man skal spise mest av?
Iset sa for siden:
Alt har jo med hvilken filosofi du følger. Lavkarbo er så mangt.
Smurfine sa for siden:
Prøver egentlig bare å få meg så lite karber som mulig...
Skrible sa for siden:
Det er jo varierende karbohydratinnhold i grønnsaker også. Det kan kanskje være greit å ta en titt på www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt og vurdere om det er noen ting du ikke bør spise altfor mye av i forhold til din filosofi og dine mål. :)
Iset sa for siden:
Potet, gulrot (rå gulrot er sunt da, men inneholder endel karbo) og mais er vel verstingene. Ellers tror jeg det er ganske fritt frem, men teller du karbohydrater må du følge med i regnskapet (men du ammer jo så du skal jo ikke i ketose). :)
Spis paprika, løk, hvitløk, agurk, tomat, salat, sopp, avokado osv.
Sivensvans sa for siden:
Grønnsakene som vokser under jorda inneholder mest karbo....det kan være en grei "regel" å huske...(selvom jeg har lyst til å glemme den mange ganger - for, det er de grønnsakene jeg liker aller best!;))
Smurfine sa for siden:
Takk for gode tips. Var fin den tabellen da, den har jeg ikke rota meg til å se før nå. Nyttig å se den da ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.