Etter at vekta på lørdag og søndag oppførte seg bra, bestemte jeg med for å feire med ketolysevafler. (Den oppskrifta som står på bakemiksen).
Jeg bruke Splenda som søtningsmiddel. MEN vaflene ble helt miskykka. Smurte med smør, men de hang fast og ville ikke henge sammen.
Vaffeloppskriften det linkes til er forresten helt über! Nam nam! Men jeg anbefaler på det varmeste å redusere smørmengden til 50 gram, ellers renner det nærmest. Du behøver bare å smøre jernet en gang.
Jeg fikk heller aldri til de vaflene på bakemiks-burken. Måtte omtrent bruke skrape og trusler om rå vold for å få dem løs fra jernet, så jeg ga opp etter det.
Hei
Hmmmmmmmm. oppskriften på boksen er altså ikke god nok når så mange har besvær. :o Jeg lagde de nettopp, sprayet med formfett og hadde ikke problemer med å få dem løs, men de er jo ikke seige som melvafler.
Her må det forsøkes med ny oppskrift. Jeg hadde håpet å unngå johannesbrødkjernemel - av hensyn til å gjøre det enkelt- men kanskje jeg må bite i det sure eple og ha det med i ingredienslisten.
jeg får komme tilbake etterhvert, og er takkmlig for innspill.
MVH
Torkil :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.