Var ute i havgapet (Bud) og spiste i går. Og fikk så steika lyst på dessert.Men jeg var ikke villig til å betale i dyre dommer for ei sukkerbombe. Så da jeg kom hjem laga jeg en kjapp en.
1 egg
1dl fløte
1 ss kakao
bittelitt Natreen
" - Vaniljesukker
Piska krem m/kakao og vaniljesukker
piska eggedosis m/ Natreen.
Rørte det sammen, godt og kjappt. har en tid er det bare å hive det fryseren så har du is.
Prøvde denne i går og den var bare helt nydelig. Denne skal lages flere ganger.
Satt og storkoste meg utover kvelden. Det må være det beste "godiset" jeg har spist siden jeg startet på kuren.
Kjekkt å høre at dere liker den. var i "desperasjon" etter noe søtt etter å ha spist "Gammel-salta-sei". Forøvrig noe som kan anbefales. Ikke så ille som det høres ut.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag
Bittelitt så. bare for å få litt vaniljesmak. har du essens så kan du bruke det.
1 ts vaniljesukker = 1 gr kanskje.
Så hvis du ikke bruker den desserten hver dag skulle det vel gå bra.
Eller vaniljestang.
MMM .. hadde jeg hatt det rette i hus nå så vet jeg hva jeg hadde gjort... ikke brukt tid på å skrive det her i alle fall!! Så fysen som jeg er i dag.. :p
Jeg har vært på butikken, kjøpt Natreen, BakeKakao, kremfløte og egg. Vaniljesukker hadde jeg visst to bokser av i skapet.
Så tok jeg et egg, og en ts natreen, pisket til eggedosis.
Tok 1 dl kremfløte, men hadde kakao og vaniljesukker oppi FØR jeg hadde pisket den til krem, den ble litt vel tjukk før den rakk å få noe kremkonsitens.Men shit au, jeg blandet den inn i eggedosis, smakte på den , mMMMMmmm , og helte over i en liten boks som nå står i fryser.
Men jeg vil jo tro jeg får større mengde om jeg blander kakao i eggedosis og kun pisker krem av fløte og vaniljesukker og SÅ blander alt sammen??
... Skal sette på kaffe, spise omelett først, og så spise IS!! og jeg gleder meg som en unge!!
Takk så lenge for den her oppskriften!
Ser for meg at 4 salte peanøtter, som jeg knuser og drysser over før jeg fryser den, antakelig smaker snadder, det og!! :p
Denne har jeg testet, laget X3 og delt de opp i mange små posjoner og lagt de i frysern. 1 oppskrift har 5 g kh
jeg laget posjoner med ca 2g kh
Deilig!!!!
:sikle: Inspirert av denne oppskriften laget jeg is med 20-30 g skogsbærblanding istede for kakao :sikle:
Står i fryseren nå.. Jeg droppet forresten vaniljesukker, for jeg hadde ikke noe sukkerfritt:)
Tusen takk for oppskrift..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.