< Tilbake til oversikten

Kjapp dessert

Grovsnus sa for siden:

Var ute i havgapet (Bud) og spiste i går. Og fikk så steika lyst på dessert.Men jeg var ikke villig til å betale i dyre dommer for ei sukkerbombe. Så da jeg kom hjem laga jeg en kjapp en.

1 egg
1dl fløte
1 ss kakao
bittelitt Natreen

• " - Vaniljesukker

Piska krem m/kakao og vaniljesukker
piska eggedosis m/ Natreen.

Rørte det sammen, godt og kjappt. har en tid er det bare å hive det fryseren så har du is.

SusieBlues sa for siden:

Takk! Dette skal jeg prøve!

Mumse sa for siden:

Prøvde denne i går og den var bare helt nydelig. Denne skal lages flere ganger.
Satt og storkoste meg utover kvelden. Det må være det beste "godiset" jeg har spist siden jeg startet på kuren.

Bayone sa for siden:

Jeg kommer fra dette havgapet du snakker om her. Bor du langt unna eller?

Ellers så høres desserten kjempegod ut, og skal prøves til helga :D

arkine sa for siden:

den var farlig god , beste jeg har smakt på lenge

Grovsnus sa for siden:

Kjekkt å høre at dere liker den. var i "desperasjon" etter noe søtt etter å ha spist "Gammel-salta-sei". Forøvrig noe som kan anbefales. Ikke så ille som det høres ut.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Livsglede sa for siden:

Er vaniljesukker lovlig altså?

Grovsnus sa for siden:

Bittelitt så. bare for å få litt vaniljesmak. har du essens så kan du bruke det.
1 ts vaniljesukker = 1 gr kanskje.
Så hvis du ikke bruker den desserten hver dag skulle det vel gå bra.
Eller vaniljestang.

Ha en fin dag
Mvh Grovsnus

Glade-Gry sa for siden:

MMM .. hadde jeg hatt det rette i hus nå så vet jeg hva jeg hadde gjort... ikke brukt tid på å skrive det her i alle fall!! Så fysen som jeg er i dag.. :p

Photobscura sa for siden:

Jeg kan jo ikke lese sånne tråder når jeg er på induksjon :p Klaps på handa!! :D

Glade-Gry sa for siden:

Jeg har vært på butikken, kjøpt Natreen, BakeKakao, kremfløte og egg. Vaniljesukker hadde jeg visst to bokser av i skapet.

Så tok jeg et egg, og en ts natreen, pisket til eggedosis.
Tok 1 dl kremfløte, men hadde kakao og vaniljesukker oppi FØR jeg hadde pisket den til krem, den ble litt vel tjukk før den rakk å få noe kremkonsitens.Men shit au, jeg blandet den inn i eggedosis, smakte på den , mMMMMmmm , og helte over i en liten boks som nå står i fryser.
Men jeg vil jo tro jeg får større mengde om jeg blander kakao i eggedosis og kun pisker krem av fløte og vaniljesukker og SÅ blander alt sammen??

... Skal sette på kaffe, spise omelett først, og så spise IS!! og jeg gleder meg som en unge!!

Takk så lenge for den her oppskriften!

Ser for meg at 4 salte peanøtter, som jeg knuser og drysser over før jeg fryser den, antakelig smaker snadder, det og!! :p

Glade-Gry sa for siden:

... er hjemme fra jobb i dag, og det er det værste som finnes, da blir jeg alltid en skapsnok.. men nå har jeg jo noe... :D

Lille gutt hadde høy feber i natt og litt på morra'n, greit og riktig med en "hjemmefrabarnahagendag" da...

luringen sa for siden:

vaniljeekstrakt istedenfor sukkeret?

Grovsnus sa for siden:

Vaniljedråper.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

MorStine sa for siden:

Abbånerer på denna jæi! For dette hørtes fortreffelig ut:sikle:

pingunn sa for siden:

Denne har jeg testet, laget X3 og delt de opp i mange små posjoner og lagt de i frysern. 1 oppskrift har 5 g kh
jeg laget posjoner med ca 2g kh
Deilig!!!!

supermom sa for siden:

Oj oj.. er skikkelig godtesugen og tror jeg har alle ingrediensene... tester dette litt jeg:D

supermom sa for siden:

Fantastisk dessert!
Takk for oppskriften!!:D

karbolia sa for siden:

Jeg droppet kakao og hadde i en ss heistad jordbærsyltetøy istedet. NAM!

Tone-G sa for siden:

:sikle: Inspirert av denne oppskriften laget jeg is med 20-30 g skogsbærblanding istede for kakao :sikle:
Står i fryseren nå.. Jeg droppet forresten vaniljesukker, for jeg hadde ikke noe sukkerfritt:)

Tusen takk for oppskrift..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.