< Tilbake til oversikten

Angående Lollypops Ketolysegrovbrød

beate sa for siden:

Hei. Noen som vet om jeg i denne oppskriften kan bytte ut de 100 gram sesamfrø med noe annet? Kanskje solsikkefrø eller noen annet? Takker for svar :p

Adriane sa for siden:

Jeg bakte dette brødet i dag tidlig, og manglet sesamfrø.
[font=Comic Sans MS][/font]
Oppskriften ble slik:
1 boks CC
8 egg (de var små)
1 ts seltin
200 g hele linfrø knust litt med stavmixer men ikke lagt i vann
40 g kruskakli (det jeg hadde igjen)
60 g soyaflokker (soyaflak)
100 g fiberHUSK
1 dl rapsolje
3 dl vann ( ca slik at massen går greit ned og trykkes på plass i 2 l form)
Steketid lik, men brødet hevet seg litt mer, ble lettere og veldig godt.
:spisesnak

beate sa for siden:

Hvor får man kjøpt fiberhusk da?

Petronella sa for siden:

Jeg har prøvd litt forskjellig de 3 gangene jeg har bakt det. Har bytta ut litt av sesamfrøa og/eller linfrøa med solsikkefrø, valnøttter, hasselnøtter. ( ikke alt på en gang men har variert litt ). Ble veldig godt :)

Gunhild sa for siden:

Jeg bruker den oppskriften som basis for mine brød. (Jeg lager alltid knekkebrød av dem da...men.... anyway....)

Altså.... Det eneste som er fast av "frøtingene" i min oppskrift er de 200 gr med linfrø (jeg maler dem da..... synes det blir mye bedre.... huff.. nok en avsporing her...hehe)

Resten av frøtingene varierer jeg etter hva jeg har i skapet. Jeg bruker stort sett en blanding av mandler, hasselnøtter, sesam, solsikkefrø og kruskakli tilsvarende tilsammen 200 gram (alt finmales med stavmikseren). Nøtter smaker veldig godt i brødet synes jeg.... :cool:

Adriane sa for siden:

FiberHUSK kjøpte jeg her på Meny, men du får kjøpt det i helsekostbutikker og. Muligens under navnet psylliumfrø. :)

beate sa for siden:

Ok. Takk for alle de fine tipsene. Skal etterhvert prøve å få laget meg et brød for å se hvordan det smaker :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.