Hei
Lurer på om det er farlig for kroppen å gå inn og ut av ketose? Jeg skeia litt ut i går kveld..klarte ikke å holde meg vekke fra litt sjokolade...men jeg er i ketose igjen nå..kroppen min kommer veldig lett tilbake i ketose.
Dette lurer jeg også på - pluss litt til:
Hvor lang tid tar det før kroppen kommer i ketose? Og motsatt?
Liksom - er hele opplegget "ødelagt" om man spiser ett måltid med for mye karbo?
Dersom du skjeier ut ofte, vil du fort legge på deg! Denne kuren er en direkte fetekur dersom du får i deg for mange karber. Farlig? Tja...? Gjort er gjort, men ville nok prøvd å holde meg i ketose hele tiden ja.
Det er ikke farlig for kroppen, bare ikke forvent at vekta går nedover om du sprekker ofte ;)
Det går helt fint at kroppen bytter på mellom de to forbrenningsmetodene, dog kan mange oppleve at det blir vanskeligere å gå ned i vekt om man stadig vipper inn og ut. Noen får også skikkelig karbeabstinenser med hodepine som blir verre for hver gang man dipper ut av ketosen.
Georgine sier jo det jeg skulle si. Men vil føye til at mange opplever at det er vanskeligere å komme i ketose etterhvert som man skeier ut flere ganger, vanskeligere å komme inn i ketose igjen.
Også er det viktig å huske på, som Torkil gjentar og gjentar, ketolyse er en kur der det ikke er rom for utskeielser. Skal du ha best mulig utbytte av den er det best å holde seg unna de store fellene;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.