< Tilbake til oversikten

Hvor mye trener dere?

Romle sa for siden:

Ja det lurer jeg på...

Altså, hvor mye og hva, intensitet osv. :)

Har kun gått turer fram til nå, men har lyst til å prøve pilates...

bibi sa for siden:

"husmortrim" her inntil videre... Vasker og styrer her hjemme + går turer med

hunden...

har en trimsykkel som har støvet ned - har planer om å ta den i bruk.... :ja:

Tuppen sa for siden:

jeg trener styrke fem ganger i uken ;)

totitten sa for siden:

Har en elipsemaskin stående her i stua, og jeg prøver å bruke den hver dag, alt fra 30-60 min pr gang. Veldig kjekt å se film samtidig så jeg trør på den, for da merker jeg ikke om jeg blir sliten eller ikke. :D

indi sa for siden:

Jeg trener spinning fire ganger i uken, prøver å sykle til jobb, og styrke fem ganger... Muligens en joggetur, og jaffal en gåtur for litt tenking for meg sjøl i løpet av uken... Er så deilig med en kropp som funker, og så elsker jeg å trene og da:)

MorStine sa for siden:

Går tur hver dag, men det er noe jeg begynte med igjen forrige uke, har vært laaaaat i ett halvt års tid:rolleyes:

Karbopus sa for siden:

Jeg trener litt lett kardio før frokost 5 dager i uka, føler at det fungerer veldig fint. Trener også styrke ca. 3 dager i uka, men synes jeg er litt svakere når jeg er i ketose (og er ganske svak fra før også egenltig...). Flere som har merket dette, eller er det bare meg? Jeg rir også 2-3 dager i uka, noe som er både koslig og fin styrketrening for rygg og mage.

Princez sa for siden:

Jeg går en lang tur en dag i uken. Ellers blir det med den aktiviteten jeg får på jobb, og ellers... Kunne nok vært flinkere ja.. ;)

Bellunda sa for siden:

Jeg trener rvanligvis ca 10 timer i uken på 60-70% av maxpuls i tilegg til to stryrkeøkter. Hakke sjangs å nå maxpuls når jeg går på ketolysekuren virker det som. Greier heller ikke å holde høyere puls en 60-70% uten karb uten å slite noe sinnsykt.

Dette er vel vanlig at man får mere energi av karb lagrene enn fettlagrene??

Kiloene raser av sinnsykt med den mengden trening da. Så det er morro.

nellie sa for siden:

Jeg trener kondis! Og litt styrke. Prøver å få trent en times tid hver dag.. Av og til mer:) Synes trening på lavkarbo kosthold er helt topp!

Intensiteten varierer veldig. Synes det er kjekt å gi kroppen litt forskjellig å jobbe med. Sånn at den ikke blir vant til enten det ene eller det andre..

Når jeg "gikk på" ketolyse, så ville kroppen opp i høyest mulig puls under trening..
Noe makspuls nådde jeg ikke, men det gjør jeg nå ikke når jeg spiser karber heller..

Ser ut til at det er veldig store individuelle forskjeller ang hvordan kroppen reagerer på lavkarbotrening.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.