ann74 sa for siden:
Jeg har blitt en stor fan av henna hårfagring. Man får en fantastisk flott farge:) Jeg har nå kjøpt meg cassia obovata..altså nøytral henna. Noen her inne med erfaringer med bruk av cassia?
ann74 sa for siden:
Jeg har blitt en stor fan av henna hårfagring. Man får en fantastisk flott farge:) Jeg har nå kjøpt meg cassia obovata..altså nøytral henna. Noen her inne med erfaringer med bruk av cassia?
Trinelise sa for siden:
Hei!
Sjekk denne linken forum.kvinneguiden.no/index.php?hl=&showtopic=300223
Hilsen Trinelise
Photobscura sa for siden:
Neutral henna eksisterer ikke, det er en helt annen type plante. Men den er veldig god for håret, og gir den en slags kuring. Om man har veldig lyst eller grått hår vil håret kanskje få en gyllen tone, men planten cassia obovata, selv om den kalles nøytral henna, er hverken nøytral i alle tilfeller, eller henna. Henna er laget av planten lawsonia inermis, og er noe helt annet;)
Hilsen ei som har farga håret med henna i nesten femten år!
ann74 sa for siden:
I 15 år? ikke verst..jeg blir ikke å gå tilbake til kjemisk hårfarging igjen ihvertfall, selv om å farge med henna er et helt prosjekt. Brukte cassia idag og håret virker ihvertfall blankt og mykt:)
Har hatt opphold og farget med kjemisk farge, hatt dreads, svart hår (brukt indigo, som forsåvidt kalles "svart henna", men er også en annen type plante;). Henna finnes bare i en farge og det er oransjerød!). bleka, etc. Men har alltid gått tilbake til henna. Søstra mi kom tilbake fra India med det da jeg var fjorten-femten år gammel, og ville eksperimentere med meg. Det endte i et laangt kjærlighetsforhold, og jeg blir aldri lei.
Et par tips: Når du blander til hennaen din, ha i litt olivenolje, det gjør det sånn at det blir lettere å fjerne fra huden om det skulle renne, ha også i en eggeplomme, det vil gjøre håret enda blankere :D, samt litt sitronsaft, da sitter fargen bedre. La gjerne blandinga stå over natta i romtemperatur. Jeg pleier også å ha litt paprikapulver i, det gjør fargen litt mer rød. Så har jeg det i i tre til fem timer.
Også så lukter det så godt etterpå!
Har du farget med henna før, eller bare brukt cassia?
Summer sa for siden:
Jeg har aldri prøvd henna før, men kjenner jeg ble veldig lysten på å prøve nå. :dulte:
:)
Henna er fantastisk. Jeg har veldig tynt hår, men det blir nesten aldri slitt. Da jeg snakka med en indisk dame på Scorpius her i Oslo så sa hun at det var fordi hennaen kapsler håret og beskytter det mot slitasje :)
Prøvde en annen type en periode, som var ganske kjemisk og med ca tretti prosent henna. Etter tre måneders bruk måtte jeg klippe ti cm av håret mitt :eek:
Det må være helt helt ren henna !
Pc-snuppa sa for siden:
Heisann dere som har greie på Henna! (Du verden dette forumet er jammen kjekt og ha gitt!!!!!!!!:):))
Har tynt og litt livløst hår for tiden og har lest meg litt til at Cassia Obovata ikke gir noe særlig farge, men mer glossy hår (Det trengs!:eek:)
Jeg er ganske lys blond, kler ikke rødtoner så godt så det hadde vært fint med en som ikke gir meg jordbærfarge...:o
MEN hvor får man kjøpt dette??? Har IKKE lyst til og importere fra langtvekkistan hvis det er og få tak i her. Noen tips til meg, en eller annen?? Pleeeeeeease?? Reagerer en på tilsetningsstoffer i hårkurer og shampoer og trenger noe naturlig.
På forhånd takk! Trenger litt hjelp med mitt tørre hår gitt...:o
Du bor jo i nærheten av Oslo, så kan du spørre på Scorpius! Det ligger rett over gata overfor Birkelunden :)
Jeg mener å ha sett det der, jeg kjøper kun hennaen min derfra, den er billig og helt naturlig, i hvert fall det merket jeg pleier å kjøpe.
Ellers så kan du bestille herfra også:
www.mehandi.com/shop/cassiaobovatabuy.html
Såkalt blank/nøytral henna (som jo ikke er henna, hehe) skal ikke gi noen farge, men den gir glans og beskytter håret i likhet med henna.
Pc-snuppa sa for siden:
Tusen takk for svar! :). Bor ikke akkurat rett i nærheten av oslo, for Akershus er enorm. Men får se om det jeg ikke kan finne ut av det allikevel en gang jeg kanskje kommer noenlunde i nærheten, så tusen takk for svar:). Kanskje jeg kan ringe dem også...
Jeg var innom mehandi.com nettsiden i går, men èn fortalte at hun hadde bestilt derfra for TRE måneder siden og ennå ikke fått hennaen eller fått noe svar, så nøler litt med og bestille derfra, derav min uvilje mot og bestille fra "langtvekkistan" ;). Men uansett, nå fikk jeg jo vite av deg at det er og få i Norge og Oslo, så da er jo halve"jobben" gjort!
Tusen takk for hjelpen!
Det kan også hende de har det på apoteket, kom jeg plutselig på, for de fleste apoteker selger henna. Første gang jeg kjøpte henna, så kjøpte jeg den der, men den er en del dyrere enn hennaen jeg kjøper på Scorpius, selv om den er like ren :)
Verdt et forsøk i alle fall!
ann74 sa for siden:
Jeg har kun brukt cassia en gang, men henna har jeg brukt flere gang. Dyns håret er friskere og flott, meeeeen...har mistet mye av krøllene mine. Har lest på forumet hennaforhair og der er det flere som har opplevd det samme. Jeg bestilte henna fra Henna sooq og fikk varene i postkassa iløpet av en uke. Hennafargen jeg bruker heter Yemen og gir en nydelig rødfarge:)
ann74 sa for siden:
Her får du kjøpt henna som også gir en flott rødfarge:)
Ah, lurt! Shangri La selger jo også sånne greier. De har forresten lokaler vis a vis Oslo S, rett rundt hjørnet for østdelen av Karl Johan.
Belseblubb sa for siden:
Hei!
Jeg har også brukt rød henna over en lengre periode, 2-3 år og er veldig fornøyd, selv om ingen synes å bli enige om om det skader håret mer enn vanlig farge, eller om det faktisk pleier. Hadde i alle fall ikke mindre slitt hår tidligere med vanligere farger.
Du får kjøpt henna i mange invandrersjapper i sentrum også. Jeg pleier å handle i brugata v Gunerius, i en vietnamesisk grønnsaksbutikk (!!). Koster 15 kr for en pakke som holder til i alle fall 2 omganger til langt hår. :D
Pleier å blande ganske tynt, så det ikke blir som "jordklumper" i håret.:eek:
ann74 sa for siden:
Vet ikke om dette er så interessant, men legger ved noen bilder av hvordan fargen ble i mitt hår. Det moromme er at fargen forandrer seg etter hvordan lys man oppholder seg i:)
Så nydelig hår du har! Misunnelig
Sånn blir håret mitt med henna når sola skinner på det, ganske intenst (jeg er jo også blond i utgangspunktet, så jeg får et ganske orangerødt og intenst resultat. Superfornøyd!):
ann74 sa for siden:
Utrolig flott farge du har:) Håret mitt blir utrolig fort slitt og er visstnok ifølge frisøren naturlig tørt, så dermed har jeg begynt med henna, økologisk shampoo/balsam/kur og spiser omega3 og hårkontrolltabletter. Får se om det gir bra virkning på håret som vokser ut etterhvert:)
Takk! Det er en grunn til at jeg har brukt henna så lenge som jeg har :)
Jeg har veldig fett hår, dessverre... Og det gjør ikke hennaen noe for... Men når jeg farger håret med henna, så får jeg sjelden slitte tupper da, særlig med tanke på at jeg har veldig tynt fint hår, så ville det i vanlige fall blitt fort slitt i tuppene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.