< Tilbake til oversikten

Heiheiheihei! (Presentasjon og spørsmål)

Inside.Out sa for siden:

Hei!

Jeg heter Victoria! Jeg er ny her! Morn ja.
Har sett litt rundt her, sett at dere snakker om ketose og stix og ketolyse og dårlig ånde og hele pakka. Fant ikke noe klart svar på hva det er, såeeh.. noen som har et godt svar til meg? Hvorfor går man ned i vekt, og er det stabilt, eller er det en slags sultedemonstrasjon mot kroppen?
Jeg har lyst til å gå ned fra 85 kg til 60 kg, og skjønner at det er helt og klart mitt eget ansvar. Problemet at jeg har viljestyrke på størrelse med en ert. Jeg tror jeg er avhengig av sukker, for hver gang jeg begynner på en ny "kur" og jeg møter en hindring i form av melkesjokolade e.l så begynner hjernen min bare å overbevise meg om at det ikke skader med en liten bit. Så tar jeg en liten bit da. og enda en, og enda en og enda en.. dere skjønner tegninga ;)
¨
Så da tror jeg løsninga på den er å kjøre helt cold turkey på sukkeret. slutte med sukker (:() også skal det visst gå over etter et par uker, dette suget. Hva sier dere?

Mye av problemet ligger i viljestyrken min, altså.
Hjelper forsåvidt ikke at hver gang jeg sier at jeg vil endre kostholdet mitt så svarer typen "Jeg liker deg som du er jeg vennen min:)" så er motivasjonen nede på null igjen:P hehe.

men ja. Skulle egentlig bare introdusere meg selv og stille et par spørsmål.:)

Jeg jobber forresten, bed siden av skolen, på en.. hmm.. ja.. EN BENSINSTASJON. Hvor de har deilige kyllingnuggets og kyllingburgere og hamburgere og bacon pølser og.. hehe.. :o
Det er rart jeg har blitt som jeg har blitt, hæ?:P
Men nå skal jeg klare det.
:)

Lisbeth sa for siden:

Hei Victoria, og velkommen hit :)
[size=3][/size]
Hvis du tar en titt på ketolyse.no finner du litt flere svar ang det du spør om :)

Karbopus sa for siden:

Hei og velkommen:)
Jeg har det ganske likt som deg i forhold til sjokolade og søte ting, å ta en bit er HELT umulig! Nå har jeg rett og slett kuttet ut alt som er søtt, også kunstig søtning. Jeg har også lagt merke til at når jeg er i ketose er det mye enklere å si nei til kaker, sjokolade og andre fristelser, for jeg vet liksom at en bit vil ødelegge for en god stund. Så kan godt være at det å kutte ut alt søtt er noe som funker for deg også. Etter en tid har du sikkert ikke lyst på lenger engang.

Er ganske ny her selv, så skal ikke begi meg inn på å forklare alt om ketose og ketostix og sånn, men du finner kjempegode forklaringer her inne på forumet. Masse lykke til!

Kitt sa for siden:

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle overleve så mye som et døgn uten masse karbohydrater, men her sitter jeg etter mer enn 6 uker og har bare hatt en liten kakesprekk.

Hadde noen fortalt meg at kroppen min skulle finne seg i å leve uten karber hadde jeg ledd høyt, men sannheten er at jeg har det mye bedre uten ulumskhetene. Tror faktisk jeg egentlig ikke tåler karbohydrater.

Tenk om noen hadde fortalt meg dette for mange år siden?!?!??! Tenk om noen hadde giddet å opplyse meg om at kroppen min trengte fett for å forbrenne fett bare den ikke fikk alle disse karbohydratene i tillegg?!?!?
Da hadde jeg sluppet mye, gitt.

Har ikke gått ned mye på disse ukene, men har sittet i sofaen med ødelagt ben de siste 3 ukene uten å ha lagt på meg noe som helst! Bare det må da være en god grunn til å fortsette med ketolyse!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.