< Tilbake til oversikten

Tips til å huske tablettene?

Mayella sa for siden:

Har dere noen små "knep" for å greie å huske alle 4 tablettene?
Frokosttabletten er enkel, for den tar jeg når jeg pusser tennene. Og det samme med kveldstabletten.
Men lunch og middag glemmer jeg som oftest :cool:

Tips?

klementin sa for siden:

spiser 4 måltider om dagen, så da er det greit å huske hver gang man skal spise :) (har de stående ved siden av komfyren)

Albertine sa for siden:

Legg inn alarm på mobilen. :)

Mayella sa for siden:

For meg varierer det mellom 2-3 måltider pr dag vanligvis (jeg er jo ikke sulten)

Men alarm på mob kan være lurt ja

klementin sa for siden:

ja, fast alarm på mobilen må vel være et lurt tips :)

Mosepjusk sa for siden:

Dosett. Er det ikke det det heter? En pillekalender på en måte :p

Kitt sa for siden:

Joda, det heter dosett.:)

Jeg har en fin blå eske med fire rom. Når jeg tar de siste om kvelden, fyller jeg opp for hele neste dag.
Begynte å rote med om jeg hadde tatt det jeg skulle etc, så jeg fant frem dosetten og det gjør det mye enklere.

Glemmer jeg å ta med meg dosetten, hopper jeg over de ketolysepillene den dagen. Bedre enn å ta dem for tett inn på og ødelegge effekten av flere piller, syns jeg.

Smula sa for siden:

Har et lite likørglass ( :eek:!!) stående på kjøkkenbenken og så legger jeg dagens pillerasjon i glasset kvelden før. Er jo alltid innom kjøkknet flere ganger om dagen, så da pleier det å gå greit å huske på å få meg alle pillene.

Mayella sa for siden:

Jeg har også en dosett, men jeg har problemer med å huske å da dem - selv om jeg har de med mer eller mindre over alt.
Men nå skal jeg prøve mobil-alarm, så får vi se.
Kan ikke blir stort værre i allefall

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.