Er fersk her inne, fordi jeg syns det så mye triveligere ut her inne enn på en annen side jeg var aktiv på:)
Har akkurat begynt på Skaldeman og er inne i min femte dag:) Har måling på mandag og er kjempe spent. Det jeg lurte på er hva slags resultater har andre hatt her inne med Skaldemans?
Vel jeg kjører Skaldeman, eller ihvertfall noe som ligner veldig. Har gjort dette i to omganger. Denne runden har jeg mistet 10 kilo på to måneder, hvilket er mer enn bra nok ettersom jeg drikker øl innimellom. Jeg er ikke ung lenger, så jeg vil ikke gå ned for fort pga av at huden ikke klarer på følge med. Ehhh det er ikke derfor jeg drikker øl, det gjør jeg fordi jeg liker øl ;-) Lykke til.
hehe :lol: og jeg... jeg drikker ikke ØL, men det er for at jeg ikke er så glad i øl :p
Jeg har kjørt skaldemen en god stund, men desverre betalte det seg ikke, men det kan være noen grunner til det. Jeg utviklet leddgikt på den tiden, gikk på mye betennelsesdempende.
Men jeg har GOD tro på vektnedgang på ketogen kost... for i min første periode med Atkins ( jeg kjørte veldig likt skaldeman, men kjente ikke til da) gikk jeg ned 25 kilo.
Går ikke på Skaldeman selv, men ville bare ønske deg velkommen til oss! Håper du liker deg hos oss, for er er det mange som er i samme båt :boat: og vil deg vel:snill: Lykke til videre:)
Jeg har holdt på i 3 mnd nå. På de første 11 dagene gikk jeg ned 4 kg. Men etter det så har det gått veldig tregt. Er nede i 6,5 totalt og er ikke helt fornøyd med det.
Har drukket pils (lavkarbo) litt for ofte kanskje, men tror at jeg spiser et eller annet som hindrer nedgangen. De "mistenkte" er ost, fløte, rømme og kaffe. Derfor skal jeg kutte ut alt det nå en stund og gradvis innføre en og en for å finne synderen.
Må nesten si hei til deg her, andreas :)
Jeg håper du vil fortelle din historie, for alle med god fartstid i de forskjellige filosofiene er en utrolig stor ressurs for andre. Og det er ikke så mange Skaldeman'er her.
Takk takk. Problemet er at jeg har gått "lei" av å være ambassadør for lavkarbo i r/l . FOlk tar det for gitt at når man gjør det annerledes enn hva som er "normalen", så er man automatisk utpekt som en talsmann og må forsvare og fronte alle spørsmål og slutninge.r
p.t er jeg generell lavkarbo, etter Skaldemans definisjon; 10+. Jeg har mer enn 10+ igjen, men det passer meg bedre, siden jeg ikke har det så travelt.
Er for sjeldent her inne, men har begynt å lurke her mer og mer igjen i det siste. Skal forsøke å bidra med det jeg kan.
Stalltipset i dag, er å ikke vanskeliggjøre dette mer enn nødvendig. Skrell "løken" lag for lag, og finn roten\essensen til Skaldemans filosofi. Det er ikke så vanskelig. Det vanskelige er å fronte hverdagen og verden generelt, samt å bryte sine egne gamle rutiner og hva man er vant til.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.