Goggen sa for siden:
Merkelig nok var dette domenet ledig, så nå er i gang med [url]www.urkost.no[/url].
Det som ligger der nå er bare en start.
Goggen sa for siden:
Merkelig nok var dette domenet ledig, så nå er i gang med [url]www.urkost.no[/url].
Det som ligger der nå er bare en start.
Zincite sa for siden:
Så flott
Har jo lest endel her - både litt før jeg registrerte meg og ikke minst etterpå. Ser at du sitter på mye kunnskap og har både erfaring og evne til å formidle. Holder selv i øyeblikket på med å lese Bedre uten brød. Mye bra informasjon mange steder etterhvert, men jo flere steder man finner ting - jo flere vil informasjonen nå. Og det vil bli vanskeligere å bare avskrive at dette er en fiks ide hos noen få, og at ingen vet konsekvensene.... Er i alle fall den jeg møter om dagen - jada, det virker i øyeblikket, men om noen år kommer du til å være ordentlig syk om ikke du kutter ut fettmengdene.
Dessverre fremdeles for mye mange av oss bare godtar. Har vi hørt en ting ofte nok blir det jo "sannheten".
Så lykke til og håper mange kommer til hjemmesiden din og kanskje utfordrer sine sannheter - eller får inspirasjon og mere kunnskap om det du kan.
Synes navnet var veldig bra :heia:
Goggen sa for siden:
Hei du! Og takk!
Ja jeg synes det var rart at dette navnet var ledig så mye snakk som det har vært om lavkarbo og urkost.
Etterhvert vil jeg utvikle et eget vektreduksjonskurs med urkost/lavkarbo. Jeg er kurset til å være kursveileder hos Eat, men det virker som det skjer lite der. Så da gjør jeg det sjøl :)
Kommer til å ta litt tid, men det kommer. Så blir forhåpentligvis Trondheim flere slanke innbyggere rikere!
HP sa for siden:
Det ser spennende ut, Goggen!
Ser du for deg et blogg-format, eller som en informasjonsside (klassisk hjemmeside), eller begge deler? Du får gi en lyd (PM) om du trenger hjelp til noe.
nalana sa for siden:
Gratulerer med hjemmeside og topp domene. Skal nok gjøre meg kjent med den når jeg får tid.:)
Kanutten sa for siden:
:klem:
Flink du!!!!
Goggen sa for siden:
Hei du
Det blir i utgangspunktet en klassisk hjemmeside. Ikke noe nytt forum :)
Jeg tror ikke jeg satser på blogg heller. Folk får sende e-post.
Etterhvert vil jeg utvikle et eget kursopplegg, og bruke sida til informasjon etc.
Goggen sa for siden:
Supert!
Goggen sa for siden:
He-he jo takk. Men flink er jeg ikke. Nærmest data-analfabet dessverre, og må lære alt på nytt. Var ganske habil med hjemmesider etc. for mange år siden, men du verden så mye jeg har glemt!
Men skal nok finne frem kunnskapen igjen :)
Nille sa for siden:
Kjempespennende Goggen !
Med dine evner som skribent blir det sikkert en topp side. Den er herved lagt til i favoritter på maskina mi !
Dilly sa for siden:
Gratulerer med den nye hjemmesiden :blomster:
Tuppen sa for siden:
kommer til å følge med her! :) lykke til videre
energibunten sa for siden:
kuult :-)
bibi sa for siden:
Gratulerer med hjemmeside.
Blir spennende å følge utviklingen...... :)
Goggen sa for siden:
Takk til alle!
Har så smått begynt å opggradere og utvikle. :)
Har lagt ut en del av mine skriblerier og mere kommer!
Lava sa for siden:
:heia: stikker inn og sjekkr opp NU ;)
Dilly sa for siden:
Godt skrevet, jeg likte å lese.. og lo godt av Belønningsstragier i en fet hjerne. Slik er det bare :)
Selv klarte jeg å slutte å røyke ved hjelp av hypnose, og det gikk jo faktisk på det som "sitter mellom ørene" Der har du så rett.
Goggen sa for siden:
Takk for det!
Har oppdatert ganske mye i dag også :)
Goggen sa for siden:
Takk for at du leste og likte!
Ja man skal ikke kimse av det mellom ørene :)
Tuppen sa for siden:
likte veldig godt det du har skrevet :)
:klem:
Goggen sa for siden:
Takk for det Tuppen og Rufus!
Iset sa for siden:
Knallbra!! Håper du skifter farger etterhvert da, det ser litt mer seriøst ut med litt mindre "prangende" farger, hehe. Men jeg synes dette er et skikkelig bra initiativ og kommer til å følge med og lese. :D
Goggen sa for siden:
He-he, ja jeg driver og knoter med å lære meg billedbehandling igjen:)
Så det kommer nytt oppsett, med bakgrunnsbilder etc.
Takk for titten!
Iset sa for siden:
Gleder meg, dette er helt flott. :hyper:
Goggen sa for siden:
Heisann igjen. Nå tror jeg siden begynner å ta form.
Ta en titt, og kommenter gjerne!
Hva mangler etc.
[url]www.urkost.no[/url]
Tuppen sa for siden:
MYYYE bedre!!!!!!!
Sol sa for siden:
Ingen konkretetilbakemeldinger, borstett fra at det set veldig bra ut:). Lykke til vidrere!
Ignite sa for siden:
Gratulerer med nytt, og "rent" design :)
Manina sa for siden:
Hei Goggen! Veldig bra! Men jeg kunne ønske meg mer stoff om helsefordeler og forskjellige kostholdsvarianter for normalvektige. (Det er vel også målet for slankingen å bli tilnærmet normalvektig, og da kan det jo være greit å ha alternativer for vedlikehold). :)
Eva sa for siden:
Hei Goggen
Gratulerer igjen med flott, flott hjemmeside. Den er - og blir helt sikkert super! Jeg har ikke noe å si på innholdet, men det jeg mangler på nåværende tidspunkt er et bilde, eller et eller annet på den nakne hvite siden med de mange bokstaver på. Og fordi jeg er kvinne, så ikke tro at jeg vil ha en overpyntet side. Slett ikke, men et eller annet bilde på forsiden (større enn det lille i høyre hjørne) som symboliserer hva siden handler om. :p
Goggen sa for siden:
Takk for titten på urkost.no!
Jeg skal fylle på med både bilder og tekst. Problemet er at bilder ikke skal stjeles, så jeg bør ta dem selv. Og det hele tar litt tid :)
Mer om kostholdet kommer, og også om helsefordeler og vektnedgang.
Men det er himla mye arbeid å bygge ei slik side, se det vil nok ta litt tid det også. Ihvertfall når er man er nærmeat tilbakestående når det gjelder data.
For ikke å nevne hvor mye tid det går på å lære seg programvare og billedbehandling utover det å klippe og lime.
Så dere skjønner at det bare er å komme med innspill! Det rengs!
Takk!
Men arti' e det læll :)
Eva sa for siden:
Jup, det vet jeg alt om, spesielt når man ikke kan noenting, og må sitte å lese seg til allting. Ta den tid du trenger!:Dbibi sa for siden:
Imponerende å følge utviklingen av nettsiden din! Kjempejobb - men du verden så mange som vil sette pris på en sånn side!!!!!!
Er linken rettkost.no - en "fornyelse" av lavkarbo.no ?????
Goggen sa for siden:
He-he, nei jeg skal ikke fornye lavkarbo.no nei. Det er to frittstående nettsider.
Men jeg trengte en side for å bruke sammen med kostholdskurs etc. Et lite vindu på nettet.
Og håpet er å samle mye stoff om urkost/lavkarbo i tillegg til de andre. Det blir aldri for mange slike sider. Jo flere, jo bedre.
Og så er det moro å lage noe da, og så er jeg et skrivende menneske, og da er jo ei slik side fin å publisere på!
Takk for titten!
Hei. Bra dette !
Merkelig, men hos meg blir linkene litt avkuttede i høyre kant. Akkurat som om framen ikke tar med alt ?
Offisielle råd er som jeg sier preget av å ha malt seg selv opp i et hjørne. Så lenge man holder på lipidteorien, går det ikke an å få det til å stemme....
Frikjenn fettet, så er vi på rett vei..
Var som jeg leste idag om en studie på folk med diabetes som ble medisinert mot høyt blodsukker. Dødeligheten økte... men poenget var at diabetes har økt med 700% de siste 50 årene og dette er samtidig med at mye av våre kostholdsråd vi har idag ble etablert. ojojoj...
Goggen sa for siden:
Det forstår jeg ikke. Det må ha nnoe med skjermoppløsning å gjøre. Jeg sitter med to separate pc-er, den ene med bredskjerm, den andre er den gamle firkante, men linkeneer komplette på begge to.
Pussig.
Fnutte sa for siden:
Det skjer hos meg også hvis jeg har favorites-listen min åpen. Får hele hvis jeg lukker den.
Har en oppløsning på 1280x768 og har IE maksimert. Da er ca 1/5 av hø side hvit (brukes ikke av framen din) og noe av teksten i linkene blir kuttet bort.
Om jeg lager vinduet mindre dytter den bare sammen framen og beholder den hvite delen på hø side...
Jeg lover, jeg har ikke gjort noe spess idag ;-)
leste historien din... levende bevis...
Grovsnus sa for siden:
Bra saker Goggen. Hmm, Trondheim, ikke så langt å reise heller om du skulle greie å komprimere til helga-kurs.
Skal i alle fall følge med på [url]www.urkost.no[/url]
Og ha en riktig fin dag
Mvh Grovsnus
Aline sa for siden:
Bra :) Eneste jeg ønsker er å få linker til de få artiklene på www.forskning.no :)
www.forskning.no/site_search?noSearch=&SearchableText=fett
:heia:
Grovsnus sa for siden:
Skulle ha vert artig å tatt en tur til Trondheim og lært deg å bygge "Jordovn". den "Gode Gamle Måten" å bake mat på. Naturlige byggevarer ,Sand og Leire, oppfyring med ved. En skikkelig øko-ovn. Lar du den stå ubeskytta en trøndersk sommer er den borte, ingen spor av herlige måltider. Snakka med en "bronsealdermann i danmark, og han fikk ikke fullrost den nok. Kyllingen blei saftig og med sprøtt skinn.:D
Har bare prøvd den til pizza, men det funka supert. Skal bygge etpar etter påske. Så da kan du få rapport og bilder.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag.
Goggen sa for siden:
Dette skjønner ikke jeg heller :) Kanskje kommer det en data.racer med et tips eller to? Vi får håpe det.
Er problemet der enda? Har endret litt på sida.
Også oppdatert en del.
Eva sa for siden:
Nå ble den hvite siden fylt litt ut, sååå flott altså!! :w00t:
Goggen sa for siden:
Takk,takk! Ja jeg endret litt på oppsettet.
Kommer mer etter hvert!
Iset sa for siden:
Nå var det MYE bedre ja. Mer seriøst, mer stilrent. Knallbra. :D
Bare litt tekst og sånt som ligger inni hverandre, men det er vel bare småfeil du jobber med, tenker jeg.
Goggen sa for siden:
Hva tenker du på spesielt?
Men ja jeg driver og rydder og flikker og har vondt i rumpa etter flere dager i stolen, med hjemmesidearbeid :)
Iset sa for siden:
Helt til høyre ser det ut til at det mangler noe tekst øverst, det står "urkost og lavkarbo i med", ser ut som det mangler et eller annet der. Men kanskje det er pcen min som ikke henger helt med? Har nettopp formattert den. Og så er det ikke stor forbokstav på diktet lenger nede til venstre. Ellers ser det helt knall ut, synes jeg. :)
Goggen sa for siden:
Jeg har endret litt der. Takk for tips!
Stor bokstav liker jeg ikke :)
Synes det er unødvendig i dikt. Så det er bevisst skrevet slik.
Takk for kommentar!
Iset sa for siden:
Nå står det media ja. Flott. :)
Manina sa for siden:
Nå ser det veldig bra ut! :)
Fremdeles vises ikke hele linkene i den høyre ramma, men nå er det bare én bokstav eller så som ikke synes.
Kan tenke meg det er mye jobb! :blomster:
Artig at du tar oss med på utviklingen, gir et visst inntrykk av hva som ligger bak av arbeid. :eek:
terry sa for siden:
Flott webside!
Jeg tillater meg å komme med et lite tips :)
For at ikke teksten skal bli klistret inn kanten kan det være greit å sette litt avstand på/i tabellen/cellene. Nå står det "0" så det virker litt trangt.
Jeg tenker på den tabellen som heter "Paradoks:" og menyen på venstre side.
Hadde kanskje vert greit med litt space på hovedmenyen også?
Om du ikke fikser det rett i Frontpage kan du jo gå inn på HTML kodinga å se etter:
"
Nena sa for siden:
Flott side, Goggen :klem:!
Goggen sa for siden:
Hei igjen!
Da har jeg lagt ut litt mer personlig bilder og slikt på min nye underside: www.urkost.no/hobbysida.htm
Har lagt ut littegrann, det kjæm mer!
Dilly sa for siden:
Koselig med de gamle traktorene..:)
Trudeluttan sa for siden:
Så bra, Goggen!
Fant siden din tilfeldig, så fant jeg linkene, og her er jeg!
Eller helt tilfeldig var det selvfølgelig ikke, satt mandag kveld og søkte rundt etter mer informasjon om kost.
Lykke til med det videre arbeidet med websiden din, tøft av deg å sette igang med et slikt prosjekt.
Men jeg ser du har flere flotte egenskaper inne, du er flink til å ta imot konstruktiv kritikk også.
Goggen sa for siden:
Tusen takk og lykke til du også!
:)
Sivensvans sa for siden:
Gratulerer med nye sider! Og, så fantastisk at "urkost" var ledig som domene!
[font=Comic Sans MS][/font]
Hva med noen bilder av deg selv på forsiden da...? Jeg kunne sett for meg at det var interessant for folk å SE hva slags forskjeller du har vært gjennom sånn vektmessig sett.
Tenker jo at siden du har laget en slik side, så er du villig til å "vise deg fram litt" også...?:rolleyes: Inspirerende å se at det faktisk funker!;)
Goggen sa for siden:
Heisann!
Ja bilder er fint. det ligger en del på forumet her.
Jeg er fire kilo tyngre nå, men sånn cirka ser du forskjellen.
forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=2319&stc=1&d=1151238277
forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=2321&stc=1&d=1151238667
forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=2322&stc=1&d=1151239106
forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=2323&stc=1&d=1151239106
tbear sa for siden:
Hei Goggen, så denne tråden og den nye sida di i dag - gratulerer med flott og kreativt tiltak.
Navnet "urkost" er jo en genistrek ift "steinalderkosthold" som er langt og tungt.
Selv om vinklingen din også omfattes av stoffet på lavkarbo.no (som jo er fantastisk innholdsrikt om man bare leter) så kan det nå være bra med et sted som kanskje er mindre opptatt av kortsiktige slankekurer mv og mer rendyrker diskusjonen rundt prinsippene for et lavkarbo kosthold.
Om du finner tid og ressurser til å holde siden din oppdatert med den kvaliteten den nå indikerer, så blir jeg en hyppig gjest.
Lykke til!
Goggen sa for siden:
Takk for det! Ja, jeg vil gjøre et ærlig forsøk på å tilføre nytt stoff innimellom. Tenker mest at dette ikke skal bli et forum, men mer som en ren faktabank, med mine innlegg og gjerne andres også. På sikt må jeg legge inn referanser og henvisninger. Kanskje dukker det opp en lege eller ernæringsekspert som kan delta. Hvem vet.
Steinalderkost.no er langt, men jeg har registrert det også! Så har jeg domenet i bakhanda om det skulle bli aktuelt. Ingen andre kan ta det ihvertfall.
Sivensvans sa for siden:
Wow, for en forskjell!! Legg de ut på urkost.no også...! Det var i grunn det jeg mente;) men, det skjønte du sikkert!:p
Goggen sa for siden:
Fint at dere kommenterer hvordan det ser ut. Takk!
Har oppdatert og lagt ut nye sider.
Bla.a en side der jeg har vurdert baconcrisp:
www.urkost.no/baconcrisp.htm
Nye bilder på høbbysida:
www.urkost.no/hobbysida.htm
Nye sider om mat og drikke:
urkost.no/smak_og_behag.htm
Goggen sa for siden:
Da har jeg utarbeidet et kursopplegg og rett etter påske starter jeg opp med urkost-kurs!
Er det noen trondheimere som ønsker kurs er det bare å gå inn på [url]www.urkost.no[/url] og lese mer!
Meld dere på!
Homer Simpson sa for siden:
Jeg leste denne vurderingen og må si meg litt uenig i bedømmelsen av Euroshopper sin baconcrisp. Jeg har kjøpt det mange ganger og vanligvis er den ikke salt. Faktisk synes jeg Kim`s Baconsnacks og Maaruds Bacongull er mer salt.
Det har hendt ved en 2-3 anledninger at den har vært veeeldig salt, men det er mer unntaket enn regelen etter min erfaring.
Jeg vet jo ikke hvor mange pakker du har kjøpt, men kanskje du bare har vært uheldig?
Homer Simpson sa for siden:
Bra hjemmeside forresten
Goggen sa for siden:
Jo takk Simpson!
Jeg får gjøre et forsøk til med euroshopper. Jeg kjøte det ved tre forskjellige anledninger. Men tror det var i samme butikk.
Jeg kjøper en i dag, så skal jeg gjøre en ny vurdering!
Takk for tips!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.