< Tilbake til oversikten

Hjemmelaget krydderkarbonade

Gunhild sa for siden:

Jeg laget i går noen veldig gode karbonader. Disse har jeg regnet ut at inneholder under en karb. pr stk. Og.... de smakte utrolig godt....:D

Hjemmelaget krydderkarbis:D.

400 gr karbonadedeig
2 egg
50 gr Tine kremost m/ hvitløk
1 dl revet jarlsbergost
2 ss rømme
3 ss fløte
1/2 rød paprika, hakket i små biter.
1 vårløk, hakket i små biter denne også;)
salt og pepper
Annet krydder etter smak. Jeg brukte hvitløkspepper og tacokrydder (fra glass) Jeg brukte ganske mye krydder for jeg er glad i mye smak.

Kjører alle ingrediensene sammen i en kjøkkenmaskin (sånn med kniver)
Paprika og vårløk tilsettes helt til slutt.

Stekte de på ganske sterk varme i smør i en panne til de var gyllenbrune.
La de over i en liten langpanne sammen med litt smørklatter og litt ekstra fløte. Hadde folie over formen slik at de ikke skal bli så tørre. Lot de gjennomsteke i ovnen ved 180 grader i ca 20 min.

Jeg fikk 9 stk av denne oppskriften og om jeg ikke har regnet helt feil så er det under 1 karb. pr karbonade:eek:

De ble utrolig saftige og gode.

Jeg hadde med meg en, sammen med salaten min, i matboksen på jobb i dag.... det var namnam :D

Serverte de også til middag i dag.

Stekte sjampinjong i panna med smør. Helte over litt fløte og la i karbonadene og lot dette surre sammen på svak varme en god halvtime.

Serverte med brokkoli-og blomkålmos og litt grønn salat med rømme og salsa...... Det var veldig (!!!!!) godt :D

Kanutten sa for siden:

Testing testing :sikle:

MorStine sa for siden:

Skal lage denne i dag:sikle: Handlet inn alt til 2 ukers middag forrige fredag, men den derre hvitløksosten er visst brukt i noe annet:gaah: Så da blir det snøfrisk i stede, med presset hvitløk i , blir sikkert godt:sikle:

Sivensvans sa for siden:

Høres ut som noen skikkelige prakteksemplarer av noen karbiser, ja!!;)

HegeT sa for siden:

Dette høres kjempegodt ut..... nam-nam.......:D
Oppskriften er lagret i mappa mi......;)

wirow_84 sa for siden:

Denne må prøves ut!

Så utrolig godt ut!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.