Smurfine sa for siden:
Jeg har en dag i uka hvor jeg unner meg noe søtt, å hva jeg vil. Å da tenker jeg, er det noe lurt å starte på en "kur" ommlegging av kost i dag da når vi er på en fredag?
Smurfine sa for siden:
Jeg har en dag i uka hvor jeg unner meg noe søtt, å hva jeg vil. Å da tenker jeg, er det noe lurt å starte på en "kur" ommlegging av kost i dag da når vi er på en fredag?
Smile sa for siden:
oooh....vil ikke lørdag automatisk bli den dagen du unner deg noe godt? Hadde jeg vært deg så ville jeg forberedt meg i dag. Gjort innkjøp,bakt lavkarbobrød. Utrolig mye lettere å begynne når du har lavkarbomat tilgjengelig.Vent til søndagen du med å starte opp. Eller du kan være streng med deg selv og hoppe over den dagen du unner deg noe godt denne uka;) Du vil sikkert oppleve at når fridagen din kommer så smaker det ikke så godt som du ville tro med allt du har gått å hatt løsst på. Og det er bra! Lykke til. Mye du skal ned da?
Summer sa for siden:
Jeg er enig med Smile. :)
Smurfine sa for siden:
Jo,lørdag er vår "godte dag"
Jeg skal ned ganske mye, men tenkte å sette meg sånn del mål nå. 5 kilo innen mai? Men da må jeg også virkelig gå inn for det, ikke bare halvveis sånn som jeg har gjort de andre gangene jeg har prøvd.
Summer sa for siden:
Ja, det er kjempelurt å lage seg et hovedmål, og så ha (oppnåelige og realistiske) delmål i prosessen. Lage seg en plan.
Om et år skal jeg være gått ned 15 kg. 5 mai vil jeg ha gått ned 5 av kiloene, og det vil jeg oppnå ved å spise ketosekost, og for å unngå å falle i fristelsesfeller, så vil jeg ha en dag i uken der jeg gir meg selv lov til å spise noe søtt. Osv.
Veldig bra å konkretisere slik. Det øker mulighetene til å lykkes betraktelig. :ja:
Smurfine sa for siden:
I dag begynner jeg :D
Frokost har vært 2 egg med 2 ss melk, å bacon og sjampinjong. Mulig jeg kanskje tok litt mer sopp en lovlig og kanskje litt lite bacon? 3 skiver tok jeg.
Men uansett, nå har jeg begynt å har planen klar nå er det bare å følge den :p
Tuppen sa for siden:
du er klar! skal følge med deg videre ;)
dette klarer du!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.