Lisbeth sa
for 17år siden:
Tacokjøttdeig i form
4 porsjoner:
Ingredienser
400 g kjøttdeig
200 g Dreamfields lavkarbo-spagetti
1 boks hakkede tomater (Landlord fra Rema1000)
1 stk. løk
1 stk grønn paprika
1 ts salt
2 ts cumin
½ ts pepper
½ tskoriander
½ ts chilikrydder
½ tshvitløkspulver
1 ts paprikakrydder
3 ss First Price tacosaus
3 ss rømme
200 g revet hvitostSlik gjør du:
1.Forvarm ovnen til 200 °C.
2.Kok spagettien etter anvisning på pakken. Legg den ferdige spagettien i bunnen av en ildfast form.
3.Stek kjøttdeig og finhakket løk i smør/olje i en stekepanne.
4.Tilsett finhakka paprika, tomater, krydder, rømme og tacosaus, og la det surre sammen med kjøttdeigen i ca 5 minutter.
5.Legg kjøttdeigblandingen over spagettien i den ildfaste formen og strø revet ost på toppen. Stekes i ovn på 200 °C i 15-20 minutter.
Næringsinnhold pr porsjon:
Kcal: 543
Protein: 40,0
Karbohydrat: 8,5
Fett: 34,2
Lisbeth sa
for 17år siden:
Den kan sikkert også lages uten pasta. Da vil næringsinnholdet se omtrent sånn ut:
Næringsinnhold pr porsjon (uten pasta):
Kcal: 451
Protein: 33,8
Karbohydrat: 4,0
Fett: 33,3
minna sa
for 17år siden:
Denne skal prøves i kveld, men tror jeg lager uten pasta så få de andre i fam. ta skjell utemom..
Eirian sa
for 17år siden:
Hva kan jeg bruke istedet for den tacosausen (first price), vi bruker ikke slike ting (halv/helfabrikata) her i huset, men resten så godt ut.. ?
Distrea sa
for 17år siden:
men du kan bruke de hakkede tomatene?... da hadde jeg tatt litt mer av den og kanskje litt ekstra grønt som pleier være i tacosaus, (løk, paprika, chilli... feks)
Eirian sa
for 17år siden:
Hm, ja, må lese på den tacosausen og se hva som er i den.
(Vi bruker hakkede tomater fra helsekosten, uten "møkk" i, mulig de har noe tacosaus styr også uten tilsetningsstoffer ol., det skal jeg se etter.)
Tuppen sa
for 17år siden:
spiste nesten noe lignende i går på en resturang... :sikle: så jeg skal lage dette ! men med flere forskjellige ost og uten pasta :sikle:
Jollers sa
for 17år siden:
Hvor får man kjøpt lavkarb spaghetti og finnes det andre typer pasta også ?(skjell eller skruer feks..)
(Her i huset er pasta med kjøttdeig en slager og jeg synes det er trist å plutselig ikke være en del av disse måltidene lenger...Ikke det at jeg behøver så mye pasta men unger ser jo alt!
isolde sa
for 16år siden:
Lisbeth sa:
Tacokjøttdeig i form
4 porsjoner:
Ingredienser
400 g kjøttdeig
200 g Dreamfields lavkarbo-spagetti
1 boks hakkede tomater (Landlord fra Rema1000)
1 stk. løk
1 stk grønn paprika
1 ts salt
2 ts cumin
½ ts pepper
½ tskoriander
½ ts chilikrydder
½ tshvitløkspulver
1 ts paprikakrydder
3 ss First Price tacosaus
3 ss rømme
200 g revet hvitostSlik gjør du:
1.Forvarm ovnen til 200 °C.
2.Kok spagettien etter anvisning på pakken. Legg den ferdige spagettien i bunnen av en ildfast form.
3.Stek kjøttdeig og finhakket løk i smør/olje i en stekepanne.
4.Tilsett finhakka paprika, tomater, krydder, rømme og tacosaus, og la det surre sammen med kjøttdeigen i ca 5 minutter.
5.Legg kjøttdeigblandingen over spagettien i den ildfaste formen og strø revet ost på toppen. Stekes i ovn på 200 °C i 15-20 minutter.
Næringsinnhold pr porsjon:
Kcal: 543
Protein: 40,0
Karbohydrat: 8,5
Fett: 34,2
Hallo!
Nå ble jeg nysjerrig (og forhåpningsfull:p), hvor får man tak i lavkarbo spagetti?
Lisbeth sa
for 16år siden:
isolde sa:
Hallo!
Nå ble jeg nysjerrig (og forhåpningsfull:p), hvor får man tak i lavkarbo spagetti?
Så vidt jeg vet må du bestille..
www.dialife.dk/default.asp?lang=dk
www.mindresukker.com/
isolde sa
for 16år siden:
:D:D:DTusen takk. Hva skulle man gjort uten denne siden??
Pastajunkie sa
for 16år siden:
Men kan man f eks bruke fullkorns spaghetti? Jeg er helt fersk på dette jeg.. =)
Lisbeth sa
for 16år siden:
Pastajunkie sa:
Men kan man f eks bruke fullkorns spaghetti? Jeg er helt fersk på dette jeg.. =)
Jeg kan ingenting om South Beach..men hvis fullkornspasta er "lov" på dietten din kan du fint bruke det :)