blåbær sa for siden:
Stjeler massevis av oppskrifter her på forumet, og har litt dårlig samvittighet fordi jeg aldri har bidratt med noe.
Her er en oppskrift jeg så Rachel Ray lage på TV, og som jeg har gjort om etter egen smak og gjort litt mer lavkarbo. (Den inneholder egentlig ravioli og annet tull... :rolleyes:)
1 båt hvitløk
fersk rosmarin og timian (jeg brukte tørka, fordi jeg hadde det, men tror nok at fersk smaker bedre)
en terning kyllingbuljong
fem dl vann
en halv pakke tørka steinsopp (kan sikkert sløyfes og byttes med fersk sopp)
en boks hermetisk kantarell (kantarell er jo ikke akkurat i sesong for tiden, hadde den vært det ville jeg selvfølgelig brukt fersk!)
en stor/to små champignoner
en boks hermetiske hele tomater
en liten løk (evt purre eller hva du vil ha)
en kyllingfilet
salt og pepper etter smak
Kok opp vannet, og ha alt krydderet og buljongen i vannet. La det stå litt og kjøle seg ned.
Ha den tørka soppen i buljongen i ti minutter, til den har trukket til seg vannet.
Hakk hvitløken og skjær champignonen, løken og kyllingen i passende biter. Stek dette.
Ha alt sammen i en gryte og la det putre i en time eller mer. Jeg syns det smaker bedre jo lenger jeg venter.
Det er litt lite fett i denne, men smaker godt med litt olje eller smør i, men det må etter min smak tas oppi rett før servering. Man kan også rive litt ost (parmesan for eksempel) og ta over på tallerkenen.