2 ss tørket gressløk (fersk er sikkert enda bedre)
2 dl fløte
1 egg
1 ts salt
litt pepperKutt fisken i terninger og ha den i en food processor sammen med resten av ingrediensene. Kjør på full hastighet i ca 20 sek, blandingen skal bli jevn, men litt grov.
Form farsen til kaker og stek dem på begge sider i meierismør. Trekkes ferdig i stekeovn på ca 100 grader.
Jeg fikk 11 karbonader ut av farsen, og hvis jeg har regnet riktig er det da ca 0,7 kh i hver karbonade (8,1 i hele farsen) :D
Har alltid trodd at fiskemat er så vanskelig å lage. Vet ikke hvorfor. Men nå skal jeg prøve denne en dag. Jedg også denne laksevarianten jeg fant som Photobscura har lagt ut oppskrift til forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=239478&postcount=8
Gleder meg :D:D:D ser jo ikke umulig ut jo ;)
Og kjekt å kunne lage noe en dag man har tid og ha rask og god mat noen andre dager da :)
Glemte å kjøpe sjalottløk, går det med rødløk tro? Jeg kommer jo til å prøve da... Gidder ikke drasse ut unger i dette møkkaværet for å kjøpe sjalottløk, bare lurte på om noen hadde prøvd...
Hei Lisbeth, det er vel i denne tråden jeg skal takke for oppskrifta. Laget slike fiskekarbonader på fredag. Kjempegode, de blir ikke gamle de jeg frøs ned heller:spisesnakSå tusen takk:)
Dette blir middagen hos oss i dag...!!;) [font=Comic Sans MS][/font] Tusen takk for oppskrift, Lisbeth! [font=Comic Sans MS][/font] Prikk er avsendt!:D
MmmmMmmmMmm.....!! Kjempegode! ...det var første gang jeg lagde slike, så da var det ekstra gøy at det ble såpass bra! Poden på 11 var med på kjøkkenet og karbonadene gikk ned på høykant etterpå! [font=Comic Sans MS][/font] Vi puttet i litt ekstra da...som et par klatter med kremost m urter, hvitløk, finhakket purre, litt revet sellerirot, div mer krydder også brukte vi fersk gressløk. Synes å erindre at vi hadde i mer også, men er ikke kvinne om å huske det akkurat nå:) [font=Comic Sans MS][/font] Godt var det okke som - og, anbefales veldig!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.