< Tilbake til oversikten

Forskjellen på kurene

Tess sa for siden:

Ser at det finnes mange forskjellige kurer det snakkes om her inne. Euro Diet, for eks. Fedon og atkins osv..

Kan noen med få ord forklare meg forskjellen på disse?

Distrea sa for siden:

hvis du kan litt om lavkarbo fra før, så kan jeg enkelt og kort forklare det slik.

Atkins og ketolyse er ketogene dietter, fedon kan man spise mer karber så det er en lavkarbodiett men ikke ketogen, der er det no "GI" greier også som jeg ikke har peil på :p

Eurodiett er fedon sin, det er en ketogen og kalorifattig diett, dette må man ha legeerklering igjennom en eurodiett lege. Blir fulgt av lege gjennom hele prosessen. Dette er en "posemat" diett :cool:

dette var veeelig enkelt forklart :p

men hvis du er mer interisert så les litt om de forskjellige filosofiene her inne :) Det er ganske mye å sette seg inn i hver enkelt filosofi, selv om mye også er likt

Fryd sa for siden:

Heisann,du er også litt frustrert ser jeg,da er vi 2.Jeg har surfet litt på ketolyse.no.Var i tvil om hvilken kur jeg skulle velge å etter å ha lest litt på disse sidene var jeg sikker på at dette er noe for meg.Hva som er forskjellen på alle disse kurene kan ikke jeg gi deg så får håpe noen kan forklare oss litt om forskjellen med få ord. Lykke til

lilletrine sa for siden:

Synes det var veldig fint forklart. Kort, enkelt og oversiktlig:dulte:

lilletrine sa for siden:

GI=glykemisk indeks og sier vell noe om hvordan de forskjellige matvarene påvirker blodsukkeret. Mat med høy GI gir rask blossukkerstigning og det er jo ikke bra for da skiller kroppen ut insulin raskt og gjør det lettere for kroppen å lukke opp fettcellene (?) Håper det er riktig.

Distrea sa for siden:

:D takk :rodme:

kan føre på at på de ketogene diettene ligger man på ca 20 karber om dagen, og karbene skal i hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over jorda.

:)

MorStine sa for siden:

Distrea har gitt en fin innføring, les litt på de forkjellige filosofiene og se hva de handler om, det er klistrede tråder øverst på sidene der de enkelt står forklart:)
Jeg soset og rotet her inne i mai, så først på blodtypedietten, men fant ut at jeg ikke ville klare å gjennomføre kuren til min blodtype. Så fant jeg ketolyse som ble min vei, redning og levestil. Nå anbefaler jeg det til ALLE:)

Tess sa for siden:

Jeg har også havnet på ketolyse, var bare litt nysgjerrig på forskjellene :)
Trives utmerket med ketolyse.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.