< Tilbake til oversikten

Grillet tørrfisk!?

Kanutten sa for siden:

Jeg eeelsker grillet tørrfisk! Det er SÅ snadder med Aioli og bacon til... :sikle: MEN jeg har ikke noen oppskrift..:(

Er det noen her som har ei knallgod oppskrift med tørrfisk??

Tess sa for siden:

Jeg elsker tørrfisk, men har aldri smakt grillet. Det høres interessant ut..
Vanskelig å få tak i tørrfisk på denne tiden av året. Eller har du hemmelige leverandører? :)

Kanutten sa for siden:

Har hemmelig leverandør! :lol: Fikk 3 kilo bein- og skinnfri tørrfiskfileeter i dag :sikle:

Kanutten sa for siden:

Grillet tørrfisk går som delikatesse og er faktisk dyrere enn biff :eek:

Tess sa for siden:

Herliga London. Du er heldig. Må ta en tur til Lofoten i sommer. Det er hos slekta der, jeg blir bortskjemt. Rop ut, hvis du får oppskrift! :)

Tess sa for siden:

Kult. Heldiggris, som ruger på ingrediensene :)

Iset sa for siden:

Høres fantastisk ut. Jeg elsker tørrfisk.

Kanutten sa for siden:

Kan forsikre deg om at det ER godt!

Tidligere brukte jeg å kjøpe denne vanlige tørrfisksnacksen. Lot den ligge i vann over natta, lot vannet renne godt av, og rett og slett stekte denne utvanna tørrfisken på steikepanna... Snadder!

nordlandsjenta sa for siden:

ååååh, har bare spist grillet tørrfisk en gang, og d var på skarven i tromsø i sommer... d var et uforglemmelig godt måltid!!!!!!!!! :sikle:

Iset sa for siden:

Åh hysj på deg. Jeg er gravid og har lyst på ALT. :lol:

Hvor selger de tørrfisk nå? Jeg har bare smakt det hos andre, aldri kjøpt det selv. Ser de har klippfisk på Rema, men det blir vel ikke helt det samme, eller?

Kanutten sa for siden:

Klippfisk er noe annet, men saaabla godt det også :sikle:

Klippfisken er jarsalta FØR den tørkes, tørrfisken er bare tørka UTEN noen prosedyrer først.

Iset sa for siden:

Ah sånn ja. :D
Må jeg i fiskehandel for å få tak i ordentlig tørrfisk da? :sulten:

Kanutten sa for siden:

Du kan jo prøve der.. Har faktisk sett at REMA 1000 har solgt frosset utvanna tørrfisk, klar til bruk.

Iset sa for siden:

Jøss. Jeg skal se etter det i morgen. :)
Forresten, kan man spise den slik som den er da, eller MÅ den tilberedes på et vis? Jeg har spist tørrfisk som snacks hos noen venner, er jo bedre enn chips og snop og alt mulig!

sma sa for siden:

Du kan spise den akkurat som den er. :D

Iset sa for siden:

Åh SLAFSE!!

Kanutten sa for siden:

Utvanna tørrfisk må stekes, grilles eller dampes. Den kan du IKKE spise rå.

Vanlig tørrfisk spiser du slik den er.

Kanutten sa for siden:

Og enig, det ER bedre enn snop og alt annet :lol:

Tess sa for siden:

Enig. Gleder meg til sommeren.

sma sa for siden:

Var jo det jeg mente å skrive. fnis
Tror jeg får hoppe i loppekassa. Er visst trøttere enn jeg trodde.. :rolleyes:

Distrea sa for siden:

kjenner at jeg ramler litt utenfor på en måte... her i denne tråden :lol:

kjenner mer til omeletter og slikt jeg :p

Kanutten sa for siden:

Omelett er ikke bare bare....har erfaring med det da :lol:

blåbær sa for siden:

Dette var interessant! Har en pakke med tørrfisksnacks som har ligget i kjøleskapet i evigheter! Åpnet den for et par dager siden for å smake som snacks, men det likte jeg IKKE! :eek:
Skal jammen meg lage middag med den i morgen! :)

zipi_71 sa for siden:

Grillet tørrfisk, at jeg ikke tenkte på det! Har aldri prøvd det, men det skal jeg nå, tørrfisk er jo bare såååå nydelig, nammenam. Og ikke en eneste karbis, hehe. Jeg er hekta på tørrfisk, og nå skal jeg dele min lille hemmelighet, for jeg gidder ikke kjøpe småposene i kiosken, nope, sånne småposer er ikke noe for meg, ikke tror jeg de egner seg noe til grilling heller??? Her er mitt mekka: www.torrfiskpiraten.com/store/ . Jeg var i Japan for et par år siden, og der selger de tørrfisk i alle varianter i mengdevis, og jeg ble bare så avhengig! Japanerne har skjønt det, men med all den risen de spiser, kan jeg ikke fatte at de er så tynne alle sammen, det er noe muffuns der ja... Og nudler, men det skal vi ikke snakke om her... Tørrfisk er greia, jeg skal grille i sommer, og ikke bare kjøtt... Den tørrfiskpiraten har noen oppskrifter også, smatt.:D

tulla sa for siden:

Oiiiii, her var det mye godt:rolleyes:

Petronella sa for siden:

;):)

Namme :D Men hva er "vanlig" tørrfisk laga av da? Hyse? Var jo så mye forskjellig å velge i.
Men så bra med et sted man kan kjøpe litt kvanta, istedenfor de bittesmå megadyre posene på butikken.:)
Tips på hva som er godt her mottas med takkk, for nå skal jeg bestille meg tørrfesk ;)

zipi_71 sa for siden:

Jeg har smakt steinbitur, altså steinbit, den er bare heeelt himmelsk! Og hardfiskur (hyse), begge de to kommer til å gjøre seg glimrende på grillen, jeg kan ikke vente, håper vi får en knallfin mai med balkongvær, synes det er best å grille ute. De andre typene de har er jo gode bare å knaske på i stedenfor potetgull, jeg synes den filfilsk, nålefisk og kutling er supre, skulle ikke forundre meg om de var gode på grillen de også. Elsker fisk, synes jeg blir litt tung i magen av for mye kjøtt. Noe av det jeg har savnet mest på Atkins er knasket, er avhengig av salt knask, mens jeg klarer meg helt fint uten sjokolade. Og man blir så lei baconsvor...

Veggpryd sa for siden:

Har aldri smakt tørrfisk :eek::o! Nå ble jeg skikkelig fristet til å prøve det - må ta meg en tur til Tørrfiskpiraten, der var det mye spennende!

Skal man spise tørrfisken som den er...? (Å... nå føler meg skikkelig som en dustete innlandsbonde.... :o) :D:D

Har ikke klart å spise fisk på flere år, og må spise trankapsler istedet. Takket være Grete Rode og Norsk Ernæringsråd har jeg spist så mye kokt laks at jeg kjenner jeg blir uvel bare ved tanken.

Kanskje grillinga blir litt mer spennende nå til sommer'n!

Veggpryd sa for siden:

Sorry for spamming, men nå fant jeg en spiseinstruksjon hos Tørrfiskpiraten! :lol:

Mørkemannen sa for siden:

Det finnes også store pakker med tørrfisk i bunnpris butikker, har funnet her i vår bunnpris butikk.

Liker best min egen torske tørrfisk, av små benfri torskefile fersk fra havet

zipi_71 sa for siden:

Hvis du nøyer deg med sekunda vare ("hundetørrfisk"), kan du sikkert få en bra deal hos Bunnpris :p. Er du mer kresen (sånn som jeg) kan du sjekke andre steder. Min kjære tørrfiskpirat (www.torrfiskpiraten.com/store/torsk.html) som jeg har blitt hekta på, har ENDELIG fått inn HEL tørrfisk av den gode gamle sorten. Nå sitter jeg med et digert stykke som jeg i all min vikingaktige tørrfiskspisestil bruker kniv på, og skiver av deilige "fliser" som på et annet fenalår. Kunne ha banket det også, men liker å ha noe å tygge på jeg da. Dessuten har vi lagt biter av tørrfisken i bløt, og grillet dem. Det skal vi gjøre mer av! Utrolig hvordan den tørrfisken vokste, og hjelp så mett jeg ble! Namme nam.

Elanessë sa for siden:

Ja nå har vi virkelig fått med oss det :p

Amagetha sa for siden:

iii am baaack! vanskelig å spise atkins når hybelbuddyen er veggis.. får se hvor lenge det går, og om det går.. tror det blir litt mer fedon-aktig etterhvert.. men kan jo ta det gradvis uansett?

handlet på tørrfisk piraten jeg og, litt gammel tråd det her da, men kjempeeeegod tørrfisk !! og ikke veldig harde og tørre (som i tørr-harde.. haha) sånn som de posene de har på meny (hvertfall det jeg har kjøpt de av og til). synes de menyposene ble liksom litt kjipt og kjedelig, men ble så desperat på noe snacks så har vært der på tørrfiskpiraten og kjøpt tørrfisk, vet det er en til side hvor de selger lavkarbogodteri og alt som er, men er ikke sikker på om det er noen god ide å spise så mye sånne produkter? er liksom gummigodter uten karbiser osv osv (ikke helt uten, men lav..)Går rett til baconsvor når jeg vil ha noe godt, men har ikke spist det på en stund for jeg ble såååå lei ... finner liksom ikke noe annet, men tørrfisk er godt til variasjon :) men vil ha noe søtt også, noen som vet om noe søtt og godt?

supha sa for siden:

Kan du ikke lage cocosasjokolade? Da får du i deg bra fett og det smaker i tillegg veldig godt. Oppskrift ligger på forumet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.