Jeg har lett og lett i tråder her men finner ikke det jeg lurer på. Jeg tror jeg får i meg for lite fett..og har noe cocosa stående her. Dere som spiser cocosa, hvor mye tar dere egentlig av det om dagen? Jeg har av den typen som smaker kokos. Håper på svar:)
Jeg tar en spiseskje når jeg mener jeg har hatt et måltid med lite fett (cocosa eller MCT, Kan foresten annbefale cocosa med kokos smak i kaffen med splenda og fløte :))
Jeg bruker også en ss cocosa (uten smak) i stedet for smør i matlaging av og til.
fett påvirker jo fordøyelsen din og metter. Noen fetter er jo essensielle (som i tran, Omega3-tilskudd, omega 3 i maten), noen er sunne, feks bakteriedrepende (cocosa), oppbygningsmateriale, fett løser vitaminer og er viktige også pga det, etc, etc. på ketose er vel poenget å ha minimalt med karbo, spise nok protein og fett for å trives og føle seg mett og ellers ha en sterk fettforbrenning som tærer på det lagrede fettet i kroppen.
Så jeg vil si at nok fett må sees opp imot det som er essensielt for helse og nok for metthet.
Flerumettede oljer som soyaolje i kombinasjon med karbo er det som feter griser mest...tenk det.. Så hold deg til fetter lik cocosa, ekte smør, enumettede fetter (oliven, raps, palme) + tran/fisk/omega 3/nøtter, så skal det bli bra nok.
Kjøpte cocosa i går. Med smak.. Nesten så jeg kunne spise rett av glasser :D. I dag har jeg prøvd å ha litt oppi kaffen emd fløte og splenda. NAM!!
Hvor oppbevarer dere cocosaen? Står oppbevares kjølig med ikke kaldt på glasset. Satt min i kjøkkenskapet, men er jo ikke akkurat kjølig der...
Dersom jeg oppbevarer den oppå kjøkkenventilatoren, så blir den flytende hos meg også.
Men synes det er bedre å ha den på benken hvor den er litt fast
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.