< Tilbake til oversikten

Kan jeg ha ødelagt ketostixene allerede?

moreheavygravy sa for siden:

Jeg har prøvd meg på et par tester med nyinnkjøpte ketostix, og nå gir de nesten ingen farge (heller ikke negativt) når jeg prøver å bruke dem :confused:

Betyr det at jeg har ødelagt dem med kontakt med luft? Jeg har hatt dem i 3 dager, så da synes jeg det er lovlig lite :mad: Har vært flink å ta de raskt ut også. Eller kan det være fordi jeg har drukket mer vann de siste dagene?

Grrr... blir sinna hvis de er ødelagte nå...

Kitt sa for siden:

Er det noen utløpsdato på boksen?

Slike bokser skal vel holde seg 3 månder etter at de er åpnet, så ødelagt dem kan du da ikke ha gjort!?!?!:confused:

Torkil skriver i boken at ødelagte stix ofte får en grønnaktig farge.

Ikke vet jeg, det er derfor jeg spør ;)

Vet nemlig at de kan reagere på fuktighet i luft, og det er derfor jeg frykter de er ødelagt :(

Distrea sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

her står alt du trenger å vite om ketose. Jeg tror ikke det er noe galt med stiksen din. Så lange du har utslag er du i ketose, graden på stiksen har ikke så mye å si.

Håper du leser linken for den er virkelig nyttig.:)

Det er problemet mitt. Stixen slår så lite ut, at det går nesten ikke an å lese av om den er negativ en gang. Den er nesten hvit. Det har ikke noe med "graden" av ketose å gjøre. Kanskje det er pga mye vann, ikke vet jeg.

Distrea sa for siden:

Akkurat på grunnelag av hva du skriver råder jeg deg til å se på linken jeg ga deg. Der står ALT du trenger å vite om ketose og stiks. :ja: helt sant. VELDIG opplysende innlegg :ja:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Gerd sa for siden:

jeg har hele tiden hatt det lyyyyseste utslaget på stixen. Og jeg drikker mye vann.
Så lenge det er utslag på stix, så er du i ketose :ja:

:)

Lisbeth sa for siden:

Jeg har også slitt mye med fargeløse stix'er og fått endel råd i journalen min. Jeg håpte at stix'ene var ødelagt, men i og med at sambo fikk utslag, visste jeg jo at de virket. Nå har jeg brukt opp alle stix'ene, og det er egentlig greit å være uten, da slipper jeg å bli så stressa.. ;)

Okei. Da satser jeg på at det er noe sånt ;) Takk for god hjelp

Da prøvde jeg å måle i urinprøveglass i stedet for, og skulle man sett, der var ketosen gitt :cool: Da er det ro i sjelen igjen!

Ignite sa for siden:

Har også veldig lyst utslag, men bryr meg ikke så mye om det. Hvis jeg lurer på om jeg er i ketose er det bare å holde hånden foran munnen et par pust :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.