< Tilbake til oversikten

Har så lyst på noe søtt!

minna sa for siden:

Hei
Jeg begynte på ketolyse i går...men nå har jeg så vanvittig lyst på sjokolade!!Hjelp...heldigvis har jeg ikke noe søtt i skapet...er dette normalt??:)

Gerd sa for siden:

Ja, kjære deg, dette er helt normalt :ja:
Det er rett og slett abstinenser. Kroppen prøver å overtale deg....
Det kommer til å gå bort i løpet av noen dager +++
Ta en ostebit, ta deg et egg. Pass på at du ikke er sulten. Og drikk masse vann.
Prøv å unngå å erstatte med kunstig søtet saker, det trigger bare søtbehovet mer :ja:

Jeg VET at det kan være hardt og tøft da det står på. Men bit tenna sammen og vær sterkere enn søtbehovet. Det lønner seg :ja:

:)

Distrea sa for siden:

hør på Gerd, nå er det tid for å vise muskler:visemuskl sloss i mot disse sukker abstinensene:boxing: Går så fint så! hold fokus!

lykke til :blomster:

Isemor sa for siden:

Jeg sliter med det samme,vet hvordan du har det;)Her var løsningen å finne meg litt te, og ost på bordet.Nå er jeg god og mett.

litt bacongull har også røket med ikveld:p

minna sa for siden:

Takk for svar, det hjelper på motivasjonen:)Går det å drikke pepsi max? Er det noe av nøtter som kan spises?

Distrea sa for siden:

cola zero er bedre enn pepsi max. Noen kan, men noen reagerer på søtstoff og går da ikke ned.

klarer du deg uten er det helt klart det beste.

du skal ha 15-20 karber om dagen, hovedsaklig igjennom grønnsaker. Spiser du nøtter går det på bekostning av det grønne, så husk å telle karbene! Paranøtter (ikke alle typer) har 3 karber, så vil si de er det beste valget i så måte.

Har du ketolyseboka?

minna sa for siden:

Jepp, jeg har boka. Har ikke fått lest den grundig, skal få gjort det snarest. Finner masse gode oppskrifter og tips her på forumet, det hjelper på:)

Distrea sa for siden:

Enig. Forummet er utrolig! mye støtte og hjelp. Bruk det flittig :)

Hyper sa for siden:

har nettopp spist ost og spekeskinke rulla sammen jeg, med en liten klatt majones inni...

sma sa for siden:

Jeg ville heller valgt cola light. Den er søtet med suclarose. Pepsi max og cola zero er søtet med aspartam. For meg er aspartam en partystopper, men suclarose går helt fint. :)

Du kan spise nøtter, men de fleste inneholder så mange karber at kvoten din forsvinner ganske fort.. Hold ut! Suget er snart borte! :heia:

Distrea sa for siden:

nei og nei... nå har jeg surra. Jeg mente seff også cola light :o

har surra i en annen tråd også jeg.....utpåleit :rødme:

sma sa for siden:

klemme på :klem:

Distrea sa for siden:

hehe, takk det hjelper på :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.