Lurte på om noen vet hvor jeg kan finne nøtter?
Tenkte på paranøtter, valnøtter og mandler spesielt. Kanskje noen har øko poser eller noe sånt?
De kan jo være svineaktig dyre men jeg håper på litt tips på hvor de billigste er å finne :)
(var på den lokale ICA Stormarked men de hadde svært dårlig utvalg. Coop Mega likeså)
Noe på nett som er rimelig?
Helsekosten har ofte et bredt utvalg i sånt. Da jeg jobbet på Life solgte vi økoposer med mandler, hasselnøtter, valnøtter, paranøtter, pecanøtter, cashewnøtter osv. Alle usaltede og rå. Jeg kjøper helst nøtter og tørket frukt i helsekosten siden det er økologisk og usvovlet.
Jeg kjøpte Eldorado sine hasselnøtter på Kiwi. Der var det flere gram med kostfiber enn karbohydrater... Skulle ikke det være bra vel, eller har jeg misforstått.
Har vært å skjekket helsekostforettningene her i Alta (3 stk).
1 (Life) hadde ikke nøtter i det hele tatt! De 2 andre hadde nøtter men de var ganske dyre syns nå jeg. De lå rund 38-45 kr for 100-120 g poser. Men det var økologiske da.
Mener de hadde noen 250 g poser tidligere til rund 60 kr pr pose men de har vist sluttet å føre dem.
Men jeg gikk for noen jeg fant på Coop Prix(de hadde dem på coop Mega og Rema 1000 også). Det var 500 g poser med parranøtter og 500 g poser med valnøtter til 69 kr pr pose. Av merket Weno. På innhold står det kun Parranøtter og valnøtter så jeg går utfra at det kun er det som er i dem.
Syns det er litt rått med 140 kr for to poser med nøtter da!
Økologiske nøtter er svindyre ja. Husker Cashewnøttene kostet rundt 70,- kroner for en pose. Men jeg tror ikke du finner så mye billigere økonøtter altså. Synd. :sur:
Jeg synes økonøttene er verdt prisen, da vet jeg i hvertfall at nøttene er uten "dritt".
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.