< Tilbake til oversikten

Ny her .. noen spørsmål ang ketolysekuren

kfj sa for siden:

Hei hei

Har startet på ketolysekuren i dag, og har noen spørsmål:

1. I oppskrifter hvor det står soyaprotein, kan jeg bruke ketolyse bakemiksen istedet??

2. Kan man ikke tygge sukkerfri tyggegummi?

3. Og hvis man vil ha noe å tygge på utenom måltider, feks grønnsaker.. hva skal man spise da, som ikke er "farlig" i det hele tatt?

Ellers noen gode råd? :)

Marita sa for siden:

1: Ja, tror da det :)
2: Du skal styre unna sorbitol og xylitol på ketolyse, står om det i boka tror jeg.. finner du tyggis uten disse er det sikkert ok!
3: På ketolyse skal man jo ikke gå sulten, så når jeg er fysen på noe eller småsulten, lager jeg meg noe å spise. Det kan være middagsrester, litt ost (metter fort), lager meg agurkstenger og dipper i rømme, osv osv.. sålenge du regner alt inn i de 15-20 grammene med karber du skal ha pr dag, er ikke disse småmåltidene noe problem!

Mitt beste råd egentlig i forbindelse med det at du skal/bør veie alt du spiser i begynnelsen og regne på hvor mange karber du har hver dag - det jeg gjorde, var å lage meg en "oppskriftsbok", der jeg etterhvert som jeg spiste noe fylte inn hvor mye jeg skulle ha av hver ting i gram pluss at jeg hadde ferdig regna ut karbeinnhold.. på den måten blir det enklere etter hvert, og man slipper å gruble så mye hele veien :D
Et annet godt råd er jo når man lager mat som tar litt tid, eller bakst, å lage utrolig mye og fryse ned mesteparten.. er godt å ha en del ting i fryseren på travle dager, som man bare tiner i full fart!
Ellers får jeg si velkommen til oss, og masse lykke til! :D

blaut sa for siden:

Litt pes til å beg med, men du skal se at d går seg til.
Lurt å lage litt ekstra middag, slik at d blir litt igjen til kvelds, frokost eller lunsj.
Jeg syns kjøttdeig er veldig greit, kan lage så mye forskjellig av den.
Gele av fun light saft, vann og gelatin er og greit å ha i kjøleskapet når man bare har lyst på noe.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.