Dette ble ca. 2,5 liter hos meg, dvs. under 1 karbe pr. dl suppe.(kun soyamelk) :D
1 blomkålhode (ca 500 gr.)
ca 200g brokkoli
2 hvitløksfedd
8-10 dl kraft (vann og buljongterning + litt kyllingbuljong)
3-4dl fløte eller soyamelk eller en blanding (jeg brukte bare soyamelk)
Salt og pepper
Olivenolje etter smak (olivenolje ”runder” smaken litt)
30 gr smør
Del opp blomkålen og brokkolien i buketter
Bukettene og hvitløken kokes i kraften ca. 10 minutt. Tilsett fløte/soyamelk. La koke på svak varme til det er mørt.Ha i olje og smør. Mos suppa glatt med stavmixer
La suppa trekke i 5-10 minutt. Rør av og til. Blir den for tykk, tilsett litt mer vann.
Smakes til med salt og pepper, ev. mer buljong
Serveres gjerne med sprøstekt bacon eller strimler av spekeskinke. Kokt egg… Og lavkarbo brød.
Jeg vil tro at denne kan fryses...Kan jo fryses med fløte, sikkert med soyamelk også :ja:
Har ikke prøvd, og jeg tror det blir tomt hos meg så jeg får ikke prøvd denne gangen ;)
jeg har brukt soyamelk i ED produktene og kaffen for å få ned karbene, funker helt fint, litt rar smak i kaffen første dag... siden jeg jo var vant til deilig fløte :p
er jo ny på ED... så litt usikker på om denne er lovlig da... Kanskje jeg ikke får spise buljong:confused: ååå... dumt når jeg blir så usikker. Får vente til en ekspert kommer med råd, titti, dilly eller indi:D jenter som er gode å ha for en ED nybegynner det ;)
Jeg pleier mose alt, men det går an å spare noe småbuketter og ha i til slutt :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.