Nå har jeg fulgt ketolysekuren til punkt og prikke i 6 uker. Første uka gikk jeg ned to kilo, neste uke enda en kilo. Siden da har jeg stått stille, og nå siste uka gått OPP en kilo igjen!
Jeg vet at jeg drikker nok vann, jeg trimmer 30-60 minutter daglig, spiser helt sikkert nok fett, og spiser nok grønnsaker.
Har de siste tre ukene gradvis fjernet lightsaft, fløte og nå sist - kaffe:mad:.
Likevel går jeg ikke ned mer!
VET at jeg er i ketose, sjekker med stix et par ganger daglig.
Er det rett og slett MEG det er noe feil med, at ketolysekuren ikke virker på meg, eller noe? Har ca 25 kilo som skal bort, og har aldri vært noen sjokoladespiser eller spesielt usunn i kosten.
Jeg har boka, og har lest den ut og inn og frem og tilbake. Har gjort alle tiltak som står der ang. vektstagnering. ALT!
Ikke at jeg mistrives med ketolysemat, det er faktisk utrolig mye godt man kan spise, men jeg syns det er veldig bortkastet å leve under denne kuren om det ikke resulterer i vektnedgang snart. Jeg er tross alt bare to kilo lettere enn for 6 uker siden.
En vanlig dag i heimen:
Frokost: to egg og litt bacon, ca 1 ss majones og noen agurkskiver.
Eventuelt (i steden) 1-2 skiver ketolysebrød med smør og skinke eller ost.
Lite knaskemåltid før eller etter lunsj kan være en neve hasselnøtter, eller 5-6 sukkererter, eller en liten bukett brokkoli eller blomkål.
Lunsj: Eggerøre og skinkeskiver og grønn salat, majones. Masse agurk. Evt en skive ketolysebrød med smør til.
Eventuelt en blandet salat med hjemmelaget rømmedressing av seterrømme.
Middag: varierer mellom kjøtt/fisk/kylling stekt i ovn eller på plate med smør. Og broccoli og blomkål stekt i smør og surret i fløte eller rømme.
Kvelds: Smørgrøt med en spiseskje rømme i. Eventuelt en blandet salat med fetaost og olje.
Jeg tar ALLE tabletter som jeg skal. Som sagt drikker jeg nok vann, tett innpå 3 liter (og jeg makter ikke mer!!)
Takk for kjapt svar!
Jeg holder meg mellom 15 og 20 karber daglig, forsøker å telle så godt jeg kan, selv om det ikke alltid lar seg gjøre å måle og veie alt.
Har målt cm ukentlig, og det har ikke endret seg nevneverdig noen steder de siste ukene, bare snakk om mm opp eller ned fra uke til uke.
Jeg anbefaler deg å pløye gjennom den klistrede tråden ang. stagnasjon (ja hele!) og se om det er noe der du kanskje ikke har tenkt på.
Og en ting til: Har du gått ned mye fra før av eller gått på mange dietter tidligere? Dette kan såfall ha satt kroppen din i litt ekstra forsvarsmodus.
det er flere her inne som har oppdaget at meieriprodukter kan stagnere vekta...
men en ting jeg la merke til.. du sier at du trener 30-60 min hver dag... hva trener du? for jeg trener fem ganger i uken og har gått OPP i vekt.. men kvittet meg med fett.....
Enten så må du smøre deg med tolmodighet om du ellers har det bra på ketolysekuren, eller så må du gå inn i kapitlene om metabolsk motstand.
Tror Torkil skriver om det. Atkins gjør det også! Et helt stort kapittel!
Prøv ett par uker uten majones og nøtter også, mange får stopp av dette også.
Jeg har stagnert, kan komme av at jeg er i mål og kroppen min tives her, men jeg skal gjøre en siste innsats mot de tre siste kgene. Så disse to ukene skal jeg holde meg helt unna fløte, søtning, bacon, majones og bruke mindre salat, mer brokkoli og blomkål.
Du har jo vært råflink, og har en super figur allerede.. ;)
[font=Century Gothic][/font]
Men hvis du kutter bort så mange ting, hvordan klarer du da å få i deg nok fett??
Eneste fettet jeg kutter ut er jo bacon og fløten, majo bruker jeg ytterst sjelden allikevel. Spiser jo rømme, ost, smør og cc fortsatt;)
Bacon kutter jeg ut pga saltet, ikke fettet. Får i meg nok fett allikevel. Steker i godt med fett og bruker kjøttdeig og nakkekoteletter feks. I morgen skal jeg ha laks, det er jo en feit fisk:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.