Usikker på hvordan det skrives.. Men hun sier det hjelper. går ned 2,5 kg i uken. gått på begge deler i 2 mnd nå. og gått ned 20 kg.
før brukte hun bare tablettene og gikk max ned 3 kg i mnd.
Er det noe å satse på?
Blir så usikker.vet jeg kan få tablettene av legen, får han har spurt før.
altså.... det funker ja- men problemet her er at en legger på seg igjen med en gang de slutter.... det gjorde jeg hvertfall... og mange her inne har hatt samme erfaringen....
jeg gikk ned- la på meg alt og litt ekstra etterpå.... eneste jeg hadde kuttet ut var tablettene....
trodde så lenge man la om kostholdet, og da det var "hoved greia"! og reductil kun var et slags suplement at man ikke gikk opp når man slutta med de jeg
Jobber på apotek, og vi har en del pasienter som har hatt god effekt av Reductil. Så det er nok individuelt hvor godt det hjelper.
Tok det selv en måned eller to og merket at jeg hadde mindre trang til småspising. Men etter en måned gikk jeg ikke ned mer, og da sluttet jeg. La ikke på meg de kiloene før et år etterpå igjen, så det skyltes ikke Reductil-stopp i mitt tilfelle
det er ikke noe problem å ta reductil i sammen med ketolyse. jeg henvendte meg per mail til Torkil P. Andersen med samme spørsmål, jeg fikk kjapp respons hvor han sa at det var ikke nødvendig å ta de men hvis jeg følte at det hjalp måtte jeg bare fortsette :)
Jeg har gått på Reductil nå i over 2 mnd og har gått ned snart 12 kilo. Jeg har begynt å trene 3 ganger i uken - Sirkeltrening, som er veldig morsomt. Reductil er for meg en slkags hypnose -jeg får ikke lenger den store "lykkefølelsen" av å stappe inn masse mat. Jeg tror at Reductil kun er for oss som har liten forbrenning (lavt stoffskifte) og overspiser. Det sitter i hodet! Jeg har tenkt å bruke de i 1 år, for å endre vaner og livsstil helt.
Påpeke:
reductil SKAL kombineres med omlegging av kostholdet for å ha noen effekt.
Funket som bare det for meg, gikk ned masse og har holdt stabil vekt i et halvt år.
-men dette var ikke på lavkarbo-diett da, så den kombinasjonen kan jeg ikke si noe om.
Men reductil reduserer ikke matlysten mer enn i starten, etter det må man selv regulere det på vanlig måte, så det er helt klart at den har påvirkning på forbrenningen, hadde hatt samme kosthold i to år før reductil, men ikke før jeg begynte med disse pillen gikk jeg ned.
Fikk reductil av legen i fjor rundt påsketider etter at jeg hadde ligget på et platå i et par måneder, og det satte i gang vekttapet igjen, så noe må det jo ha å si for forbrenningen? Det skal nevnes at jeg da bare gikk på generell lavkarbo a'la South Beach. Jeg har nå startet på Atkins, så jeg skal etterhvert eksperimentere litt og se hvordan effekten er med reductil kontra uten reductil. Reductil koster jo en del, og å kaste bort penger på noe som ikke har stor effekt gidder jeg ikke :)
Vel.. Jeg var hos legen min for litt over en uke siden. Han skrev ut Reductil 15mg og ba meg gå over på lavkarbo. :p En ting som er litt dumt er at jeg sliter litt med å få i meg nok mat, men vekten går ned den.. Det er vel bare snakk om en overgangsperiode at jeg skal ta disse her og regner ikke med noen reell dobbelvirkning, men har mye mindre lyst på karbohydrater (kaker, godteri etc.) enn jeg hadde forrige gang. Kan jo være andre årsaker eller tilfeldig selvsagt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.