Tess sa for siden:
Hvordan funker egentlig det? I små menger..
Tess sa for siden:
Hvordan funker egentlig det? I små menger..
lilletrine sa for siden:
Jeg er ingen ekspert men tror ikke du bør ha det siden du skal i ketose.
Sukkerfritt (utenom maltitol) stagnerer vekten min og de verste platåene mine skyldes ofte aspartam og andre "ulver i fåreklær".
Også blir du sååå abhengig av å hele tiden ha tyggi (min erfaring).
Men som sagt, jeg er ingen ekspert;)
Selma sa for siden:
Slik jeg har forstått ut fra tidligere innlegg, så er det visst ingen tyggis som er "godkjent" på Ketolyse. Det som er greit er de store Ifaene (posene) og Fribol sine drops (apotek). Men enkelte reagerer en smuuuule på søtningen i disse (mye luft og ellers action i magen:o). Tror det er maltitolen som gjør det...
Tess sa for siden:
Takk:)
IFA kan jo være godt av og til, når snacksbehovet melder seg på jobb..
Kjekt å vite. Synd med tyggisen, da.
Bort med tyggis og koffein, altså..
Eller stemmer det med koffein? Hvordan skal jeg våkne, da? :)
Millsi sa for siden:
NOEN reager negativt på koffein,men ikke mange. Jeg klarer IKKE å sklutte mde kaffen. Eller..jeg klaarer jo om jeg MÅ. Men unner meg den kosen.
Tess sa for siden:
Godt å høre. Den faste kaffen på morningen må jeg nok ha. Men den på ettermiddagen kan jeg nok droppe. :)
lilletrine sa for siden:
Akuratt det gjorde jeg;)
Liiiz sa for siden:
De fleste sukkerfrie tyggiser er søtet med sorbitol, som er ulovlig på ketolysekuren fordi det omdannes til sukker i kroppen. Jeg har sjekket en del tyggiser og de har alle vært søtet med sorbitol. Foretrekker derfor lakerol med mint smak eller munnspray pga. neglelakkfjerner ånden. :)
Tess sa for siden:
Tusen takk for godt tips, Liiz.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.