Jeg lurer litt på hvor mye vann det er anbefalt under ketose?
Så mye som mulig, eller?
I så fall har jeg et lite tips; jeg pleier alltid å ha et stort glass ved vasken på badet. Hver gang jeg er på do, eller har andre ærend der, så drikker jeg et stort glass. Pleier å ikke ha det helt iskald, for da går det lettere ned, pluss at det visstnok går fortere ut i kroppen dit det skal.
Jeg tror jeg har lest et eller annet sted (Slank med ketolyse?) at vannet skal være iskaldt. Da må kroppen "jobbe" mer for å få det kroppstemperert og dermed forbrenner du mer. Er ikke helt bombesikker på dette, så ta det med en klype salt :)
Ikke overdriv vanndrikkingen heller. Da kan man "skylle ut" nyrene, og det er lite heldig. I hvertfall ikke press nedpå mer vann enn det du klarer. Å bytte fra "vanlig kaldt" til iskaldt vann har ikke så forferdelig mange bonuskalorier med seg at det er nødvendig hvis du ikke liker det. I tillegg er isvann mye hardere for magen.
Det er fordi Ziggy ba om å få slettet alle innlegg da han forlot forumet. Men det er ingen tvil om at vann er viktig! Å styrte store mengder vann om gangen er ikke så lurt. Men å drikke litt gjennom hele dagen er lurt. Mange tyr til en vannflaske som de fyller opp med jevne mellomrom. Det er forskjellig fra person til person hvor mye vann man bør drikke, men de fleste burde klare å få i seg 2-2,5 liter. Om man er veldig overvektig bør man drikke mer. Det finnes selvfølgelig grenser for hvor mye vann man kan drikke i løpet av en dag, man kan også skylle ut viktige salter ved å drikke for mye, men la deg aldri bli ordentlig tørst før du drikker vann, for da er kroppen allerede i forsvar.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.