< Tilbake til oversikten

Jeg er i ketose, noen spørsmål

ratatouile sa for siden:

Da er jeg i ketose :D Det tok meg 3 dager. Noen spørsmål. Til middag i dag hadde jeg ca en halv(kanskje litt under) med kjøttdeig, smeltet ost, halv tallerk med salat(2typer salat, paprika og agurk) dressing og rømme og noen terninger fetaost. Hvor mye karber kan det være i dette? Regner dere ut hvor mye karber det er i salaten dere spiser? Synes det er stess å veie alt.

I morgen er vi bedt i selskap, hvordan skal jeg vri meg unna å spise middag uten poteter og saus??(har ikke lyst å si til de folka at jeg er på kur) Etterpå er det antageligvis kaker :eek: Noen som har noe lurt å si??:confused:

nordlandsjenta sa for siden:

jeg ville spist av det jeg kunne spise...

og når kakene kom på bordet ville jeg sagt at jeg var så mett etter middag at jeg ikke klarer på kake...

jeg har fortalt til "halve verden" at jeg går på kur, så nå har jeg ekstra press på meg for å ikke skeie ut! :p har ikkje møtt en eneste som ikke har hatt forståelse for d... :)

JenJen sa for siden:

Jeg sier at jeg blir syk av sånn mat, får vondt i magen og hodepine :) Det stemmer jo også, så jeg trenger ikke lyve om det heller :p

MorStine sa for siden:

Jeg sier at jeg har fått påvist av legen at jeg tåler dårlig raske karbohydrater, det gir meg magebesvær og vektoppgang...

Når det kommer til maten du har spist kunne jeg fint regnet det ut for det, men da må du vite hvor mye du har spist av hva, litt for deg behøver ikke være litt for meg;) Vil råde deg til å veie grønnsakene du bruker i salaten, det drar seg fort opp. Husker første gangen jeg veide salat, var vel i uke 2 eller noe, da kom bare grønnsakene opp i 7 karber, så må man plusse på dressingen osv. Det ble litt mye til ett måltid:)
Etter noen uker med veiing har man det i fingrene og kan ta det litt på synsing og måfå:)

For å få utbytte av ketolysekuren kan du ikke skeie ut, du må stå i mot, det er ikke rom for utskeielser, i allefall ikke i starten...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.