Det var noen som sa at jeg ikke burde trene så mye mens man er i ketose, er dette tilfeldet? Jeg har så mye energi nå, så jeg trener 0,5 time hver dag, mens det går i ett ellers, jobber rundt 14 timer hver dag, og går mye lissom.. Burde jeg gire ned, eller er det bra å mosjonere??
Hvor mange kcal burde jeg få i meg hver dag? er 156 og veier ca 66 kilo.. sist jeg veide meg...
Håper noen kan hjelpe meg...
Og et spørsmål til, hvordan er det med Cola Zero??
I følge Ketolyseboka til Torkil Andersen er 30 minutter mosjon hver dag bare en fordel...bare pass på å ta det med ro hvis du blir svimmel eller uvel...
Tusen takk Karbosara. ;)
Har noen dager der jeg skal sette meg opp på trening i sal. da blir det kombinasjon og tar tre saltimer tilsammen 1,5 time den dagen med trening, det er ikke for mye det? Trening må jo eller burde være optimalt og gull verdt for noen som vil forbrenne vel??
Nei, når du går lavkarbo så er det ikke noe som heter min/max kcal. Men vet noen teller de i tillegg, men gjør ikke det selv. Jeg teller kun karber. :)
Har du boka til Torkil Andersen? "Slank med ketolysekuren"? Der står det veldig forklarende og greit om disse tingene...kan kjøpes på ketolyse.no.
Der står det bl.a at man skal kun spise seg mett til hvert måltid, passe på å få i seg grønnsaker, proteiner og fett til hvert måltid...15-20gk fortrinnsvis i grønnsaker, og passe på at det inntas mer fett enn proteiner...
...man kan unntaksvis telle kalorier, men det er egentlig ikke nødvendig.
står kanskje ikke noe i ketolyseboka. men atkins anbefaler at man skal spise sin egen vekt i pund x 10-12, i kalorier.. Og atkins induksjon er vel ca samme som ketolyse..
Teoretisk sett kan du drikke Cola Zero på kuren, men vær obs på at søtningsmiddlet både kan føre til økt søtbehov, samt vektstagnasjon.
Det varierer fra person til person, men dersom du kommer ut for noe av dette bør du vurdere å kutte ned/kutt ut brusen.
Norske Cola light er bedre enn Cola zero på søtningsmidlene.
Spis deg mett på ketolysekuren. Som i Atkinsinduksjonen anbefales det gjerne 2400kcal per dag til man får orden på metthetsfølelsen. Ihvertfall ikke spise mye mindre for da går forbrenningen ned!
Dette med 10-12 ganger høyden har med metabolsk motstand å gjøre.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.