< Tilbake til oversikten

Kan vektnedgangen stoppe helt/utebli?

LilleVille sa for siden:

Føler meg helt som nybegynner igjen jeg... Har gått på ketolysekuren før og gått ned (sakte men sikkert) 12 kg på 5 mnd. Det er nå ett år siden, og når man ikke klarer å følge opp med lavkarbo sniker kiloene seg sakte på igjen..

Jeg har lest boka mange ganger, og synes selv jeg følger alle prinsipper.

Jeg:
-Drikker 1-2 liter vann om dagen
-Spiser grønnsaker hver dag (ikke alltid jeg greier å få det med til alle måltider, men størsteparten av dagens karber kommer fra grønnsaker)
-Tar alle ketolysetablettene til riktige tider
-Er til enhver tid i ketose
-Morsjonerer hver dag (går til og fra jobb, 25 min hver vei + ca 1 times gange med hunden fordelt utover dagen)

Dette står for meg som grunnprinsippene i ketolysekuren. Jeg vet jeg går ned sakte, har innfunnet meg med det. Men kan man, med å følge disse prinsippene riskiere å IKKE gå ned i vekt? Og hva kan grunnen være?

Jeg vet at det er en del matvarer som for noen kan gjøre at man går saktere ned, som meieriprodukter, nøtter og kunstig søtstoff. Jeg spiser ikke mye av noen av disse gruppene, men er ikke totalt avholdende heller. Skal jeg komme med et anslag vil jeg si 100-150 g ost om dagen (fast ost, "vanlig" gulost osv, den typen som det står 0 g kh på men jeg regner 1 likevel), 0,5 l cola zero (kanskje det dobbelte i helgene) og en skjelden gang noen macadamianøtter, max 50 g og max 2 ganger i uka.

Jeg nærmer meg ikke normalvekt, er fortsatt 25 kg overvektig.

Noen som kjenner til tilfeller som overhodet ikke har hatt utbytte av ketolysekuren med liknende forutsetninger?

Goggen sa for siden:

Lykke til!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.