< Tilbake til oversikten

Lavkarbo - hva bør en ta i tillegg?

Imp sa for siden:

Ja, nå er jeg på lavkarbokjøret igjen. Men det blir jo lite fiber da, og sikkert en del andre ting som jeg ikke kan se for meg akkurat nå. ELler hva?

Så hva bør jeg ta i tillegg når jeg er på et lavkarbokosthold? Pr. dags dato tar jeg vanlig vitamintilskudd, fiber-og urtetablett og Omega3. Er dette greit, eller bør jeg ta mer/mindre? Jeg tar 2 fiber- og urtetabletter, 2 500 mg Omega3 samt to vitamintilskudd. Det kan vel virke litt unødvendig å ta to av alt, men jeg ammer - derfor vil jeg være sikker på at jeg får i meg det jeg skal ha.

Eller er jeg helt på viddene nå?

Trenger litt guiding! Jeg har som sagt et lite barn, og har ikke tid til å sette meg ned med noen bok, men kan gjerne lese linker (på norsk, leser engelsk altså men da må det være lettfattelig), og trenger noen råd.

Er forresten veldig fornøyd med å spise ORDENTLIG mat igjen! Jeg er drittlei billig og dårlig mat.

energibunten sa for siden:

Om du søker opp dette ketolysebrødet (som er godt) er det mye fiber i det. Linfrø (knuste helst) er det mye fiber i. Du får tak i lavkarbo knekkebrød nå som har mye fiber.
Kjøtt får tarmene til å jobbe også. Frukt har vitaminer og fiber.

Egg har alt du trenger, untatt C-vitamin.

Men jeg er ingen ekspert på vitaminene så det får andre si.

Jeg spiser nok mer omega3 og jeg bruker cocosa og gjerne en dæsj olivenolje hver dag som kosttilskudd. Det tar knekken på sår hals ila 4 timer ! Og en bit sjokolade (mye kakao) hver dag er bra.

matvraket sa for siden:

jeg bestilte kosttilskudd tabbiser fra www.ketolyse.no
mulig man kan ta andre varianter også, men jeg syns det også det var vanskelig å velge hvilke kosttilskudd jeg skulle ta, og hvor mange..
derfor tok jeg "den enkleste" metoden, disse tabelettene er konstruert for en lavkarbo diett..
vær obs på at enkelte tilskudd inneholder sukkervarianter

lykke til, og velkommen tilbake hit :)

Imp sa for siden:

Jeg har jo fått dilla på isetbrødet, er dette godt nok når man tenker på fiber altså? Men knuse linfrøa, så mye jobb da gitt. Jeg tygger dem jo i stykker når jeg spiser dem, er det en grunn til at det ikke holder?

Hva er det i kakao som er så bra?

Imp sa for siden:

Hva er det du tar? Jeg ser at det de har er magnesium, krom, kalium, kalsium, selen, sink og vitaminer..
Hvorfor får man ikke alt dette i ett, hvorfor må man kjøpe flere forskjellige? Tablettene jeg tok da jeg var gravid hadde alt dette på en gang..kanskje jeg skal ta dem istedet..:rolleyes:

Bulldog sa for siden:

Vær obs på at kalsium hindrer opptak av andre mineraler :)

martefie sa for siden:

Vær obs på amming og sværtlavkarbokost, se f eks kellymom. Jeg fikk trøbbel etter at par dager på lavkarbo da jeg ammet.

matvraket sa for siden:

grunnen til det er at de ulike stoffene "motarbeider hverandre" akkurat hvilke skal jeg ikke si på strak arm her, men det er altså 3 forskjellige tabeletter som man tar. krom om morgen og til middag, selen til lunsj og magnesium til kvelds.
atkins og ketolyse anbefaler ikke slike " alt iett" tabeletter" fordi noen av stoffene motarbeider hverandre, og konkurerer om bindingssetene (molekylnivå). dette har jeg også lest her inne et sted.. skal sende deg linken hvis jeg finner den :)

Imp sa for siden:

Ja, det er ikke noen superhardkur dette her. Bare litt mer bevisstgjøring på hva jeg spiser foreløpig, kutter ut brød og sukker og forsøker å erstatte pasta, ris, poteter med grønnsaker. Og det er selvfølgelig PGA ammingen. Risikerer ingenting der altså!
Man skal visst heller ikke slanke seg under amming pga at fettet som blir forbrent inneholder masse rart som babyen IKKE skal ha i seg..that's what I've heard..

terry sa for siden:

Linfrø selges ferdig knuste på helsekost. bare for å nevne det :)

matvraket sa for siden:

sorry, hadde ikke fått med meg at du ammet. Du har helt rett, jeg ville heller ikke ha risikert at ungen min skulle få i seg mine slagstoffer som frigies når fettet forbrennes. Men da jeg gikk på Grete Roede, hadde de egne opplegg for ammende mødre. syns jeg husker at de ble anbefalt å vente 6 uker etter fødsel før de begynte slankinga.

matvraket sa for siden:

sier du det.. thank You :D

nattinatt sa for siden:

Selges det knekkebrød til lavkarbodiett?? Ser det står her i denne linken.:rolleyes::rolleyes:

Nike sa for siden:

Utdyp er du snill?!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.