< Tilbake til oversikten

Hva godt har du gjort for deg selv mentalt i dag? Registreringstråd av gode følelser

Summer sa for siden:

Det vi retter oppmerksomheten vår mot, det vokser. Derfor er det en veldig virkningsfull øvelse å rette fokuset vårt mot positive ting i livet vårt, og bekjempe bekymringstanker og -fokus.

Jeg har bestemt meg for å skrive ned på slutten av dagen hver dag i denne tråden (og håper vi er mange som er med, så kan vi glede oss på hverandres vegne):

1. Noen ting som har gjort meg glad i løpet av dagen.
  2. Noe jeg har sett som har fått meg til å smile.

Så sett i gang og registrer. :)

Jeg startet forresten dagen på en veldig god måte som gjorde meg veldig glad i dag, noe som har fulgt meg ganske mye i formiddag. Lillebror sov lenge, og våknet pludrende. Han lå og koste seg og satt og lekte og sang i sengen i et kvarter før han reiste seg opp og var klar til å starte dagen med et stort smil. :love: Og storebror var også i godt humør og samarbeidsvillig. Slike morgener er veldig gode å ha med seg. :hjerter:

Alyssa sa for siden:

Det er så sant det du sier: det vi fokuserer på, det vokser. Flott tråd. :blomster:

Så herlig morgen du hadde i dag, Lise :love:

Imp sa for siden:

Syns jeg har det slik hver dag, er jo hjemme med vesla og hun er et stort smil store deler av dagen.

Ellers betyr kroppskontakt med mannen mye for at jeg skal ha det bra! (Og han også forhåpentligvis.) Så vi er fokuserte på å klemme og ta på hverandre :D

Distrea sa for siden:

Jeg har hjulpet ei venninne med å sette sammen nytt takstativ, festet den gamle skiboksen på det. Og vi klarte det HELT ALENE.. det gjør meg glad, fikse ting sjøl! :D

og det at kroppen min vil være med å gjør det også, heeelt topp!

Smile gjør jeg stort sett uansett... men noen ganger er det ett falskt ett :p

Kanutten sa for siden:

1. Jeg er glad for all den koselige oppmerksomheten kavalorten har gitt meg de siste ukene. Det toppet seg i dag med som sagt en tur til Dublin.. :love:

2. Jeg måtte smile og le litt for meg selv da en av legene på jobb gikk SÅ av hengslene (han var irritert :lol: ) at jeg til slutt måtte be ham om å gå å spise litt; han oppførte seg nemlig akkurat slik unga mine gjør når de er sulten og ikke har spist på leeeenge :lol:

Kanutten sa for siden:

Ja, hva trenger man mannfolka til egentlig??? :lol:

Hjørdis sa for siden:

Oyyy, ikke like enkelt hver dag det, enda jeg er kjent for stort sett å være en glad person. Hmm,men å komme med noe spesifikt, tja:), jeg blir glad nå mannen min snart kommer hjem etter en altfor laaaang dag på jobben. Og så lo jeg høyt da jeg skulle kaste leka til vovsen ut på jordet i dag, bommet og kaste den inn i luftegården til en hest, hvorpå hesten bet tak i tauet på leka (ballen) og galopperte rundt med høy hale og hadde det kjempegøy.

matvraket sa for siden:

Enig i at det ikke er like lett hver dag :)
men da kan man kanskje se på denne tråden, og vips man er i bedre humør. jeg er f.eks veldig slapp og sliten i dag, men smilte godt for meg selv da jeg så innlegget ditt. ser for meg hesten som leker ballen!!
:D

Petronella sa for siden:

Super tråd dette her da. :) Og det er helt sant, at det som man fokuserer på vokser! Ingen tvil om det. ;)

1. Noen av mine arbeidskollegaer har gjort meg veldig glad idag, sånn glad helt inn i hjerterota bare fordi de er seg selv :hearts:
  2. Ungene mine har fått meg til å smile, fordi de er så vakre når de er veeeldig store og bittelitt selvstendige:love:

Bulldog sa for siden:

Jeg har helt opp et glass Bushmills 10, og tent en sigar. Har ingen bekymringer i hele verden, jeg :D

Jeg er antageligvis ganske enkel :stortsmil

Kanutten sa for siden:

Hmmm irsk whiskey???? snadder :o

sma sa for siden:

:lol:

Anne sa for siden:

Så flott, Lise... både tråden, initiativet til den og starten på dagen din i dag.. HERLIG!:)

1. Jeg startet dagen med å gå barnebarna mine i møte med en stor langpanne Brownies som eldstegutten skulle ha med på skolen (bursdag i morgen-kakedag i dag) Mamman er på seminar og pappan ville helst få slippe å bake. Og de fjesene jeg møtte da jeg kom var ubetalelige sukk

2. Noe som fikk meg til å smile/le var da jeg var hos sønn og leverte en ergometersykkel han skal få låne av meg for å trene opp nyoperert kne. Jeg ville bare advare mot at dattern skulle skade seg på den, så sa at småttinger må passes på så de ikke slår haka i styret når de går på og trår. Hvor på han repliserer : Oi snakker du av erfaring mamma? fnis jeg er 158 cm....:p Ramp!:D

Har en ting til jeg....har gått en drøy times herlig tur i solskinnet i dag med kjærsten...og avlsuttet med kaffe på kafè. Så deilig.

Og nå har jeg støvsugd:cool:(Noe som gjør godt i morgen:p)

Lava sa for siden:

Flott tråd!
I dag har jeg gått tur, det gjør bra for kropp og sjel.
Jeg er glad for sønnen er glad, han er faktisk ute ennå med en venn,
og han sitter altfor mye inne. Det varmer et mors hjerte :p

Ellers... vanlig dag, lar meg lett røre til tårer, og klarer å glede meg over små ting, men å sette dem på arket her..
Skal se nøyere etter og komme ofte inn og lese her.
Herlig historie om hesten :D Hjørdis

Hyper sa for siden:

Vi ble ferdig med varetelling av lagrene i dag, og LENGE før tida...Vi skulle stått til 18 i kveld, og folk skulle inn og jobbe i morra og, for å bli ferdig..

vi var ferdig i 14 tida i dag!!..
Herlig!!

Jeg har telt mye, og det har vært bra lagarbeid på jobb disse dagene...
Helt supert!!

Vanvittig deilig å være fornøyd med egen innsats!!

Bulldog sa for siden:

Nettopp :D

Fedonisten sa for siden:

Åh - så fin tråd!

Jeg har vært hos naboen og drukket kaffe i dag, og det høres kanskje ikke ut som en spesiell eller veldig koselig ting - men når jeg har isolert meg veldig i mange mange måneder, så betyr det så mye at jeg klarer å gjøre det.

Jeg har fått masse nusser av kjæresten min i dag - og det er så deilig å oppleve. :love:

Anne sa for siden:

:roert: :love:.....må jeg si mer....

Megvel sa for siden:

I dag tok jeg vare på meg selv og fikk sykemelding og gikk etter halv dag fra jobben, selv om jeg er ny. Helsikes lungebetennelse. Og så gikk jeg hjem, spiste sushi for atte jeg fortjente det og gikk og sov i to timer.

Av ting som gjorde meg glad, jeg hadde en koselig stund på rommet til lillejenta, vi lekte at vi gjemte oss, jeg tullet og latet som jeg spiste henne opp. Hun sier "Stop it mammy, I'm not a pannekake" :D:D:D

Host host fra megvel

Fedonisten sa for siden:

• og så har en god venninne skrevet at hun er glad i meg i dag. Og det sitter jeg og smiler bredt for enda :love:

Summer sa for siden:

1. Jeg var glad for starten på dagen (skrevet i første innlegget). Jeg ble veldig glad når jeg fikk pakke fra svigermor med en nøstebarn-dress hun hadde strikket til lillebror. :) Jeg ble veldig glad fordi den omsorgsfulle mannen min laget taco til meg til kvelds etter at jeg ikke har klart å få i meg noe mat i dag. Og jeg ble veldig glad for en koselig og oppmuntrende samtale med en god venninne i kveld. Det er så godt å bli sett! :hearts:

2. Jeg har smilt: Når lillebror vinket ivrig til meg når han og mannen skulle gå til barnehagen, ivrig etter å komme seg avgårde, og hadde nesten ikke tid til å si hadet fordi han gledet seg sånn. Jeg smilte også stort når han kom hjem og kastet seg over i armene mine og gav meg en slik goooood lang klem som han pleier når han kommer hjem igjen. Og jeg smilte og ble varm i hjertet når han også ville klemme storebroren sin.

nordlandsjenta sa for siden:

1. idag har jeg blitt glad for å gjøre en kunde fantastisk fornøyd.. og å herje med unger er gøy, å d har jeg gjort idag... gjør så godt å se at de små har d artig, å da blir jeg glad!:p

2. jeg har smilt mye idag... smilte å lo masse når jeg herjet med ungene... og:o så er jeg jo håpløst forelsket da, å møtte på HAN på butikken igjen (er vist samkjørt me handlinga, ofte)... og i min forfjamselse så klarer jeg nesten ikke få frem et ord... så der står vi ved siden av hverandre og har de der pinlige pausene.. hehe... å det må jeg smile (og le) litt av...:D

Summer sa for siden:

Det høres koselig ut nordlandsjenta. Det er godt å være forelsket. :)

Jeg glemte noe som har gjort meg glad i dag:

Storebror sine komplimenter: "Mamma, du er den beste fleskepannekake-kokken i verden!" Og: "Mamma, jeg synes du er den søteste mammaen i hele verden!" "Jeg skal bo sammen med deg hele livet, og få deg til å smile hele dagen, ja hele natten også, - hele tiden!" Han er bare verdens skjønneste! :love:

nordlandsjenta sa for siden:

ntååå, så skjønn...:) er så godt å få høre sånt fra de søte små!!!:):):)

Summer sa for siden:

Jeg ble glad under lørdagsmiddagen i ettermiddag/kveld, når hele familien satt samlet og skravlet og lo og koste oss, da hadde jeg et øyeblikk der jeg tok alt sammen inn og kjente på hverdagslykken. En god klem av mannen min. :hearts: Jeg hadde en god samtale på telefonen med begge mine foreldre. Storebror som gikk alene for å kjøpe seg en hotdog på en stand på et arrangement vi var på i dag. Han var så stolt og så stor der han fisket opp selv og betalte og alt. :) Jeg fant to gensere som var fin til meg som jeg kjøpte. :)

Kanutten sa for siden:

Glad for at oppvaksmaskina IKKE streika!!!

Og smilte da katta studerte sluken på badet i laaaang tid :lol:

matvraket sa for siden:

jeg og min samboer var på besøk hos et vennepar som har blitt foreldre. Der fikk han holde en beibi for første gang i sitt liv, og dermed er myten om at "unger skriker når de ser meg" stukket hull på..

smilte godt da jeg fikk se hvor fornøyd han ble selv :)

rasle i eggstokkene :love:

Anne sa for siden:

Foreløpig har jeg vært ute og gått tur en time og tatt 15 min sol etterpå(underveis):)

Også gleder jeg meg til sønn og familie kommer til middag senere i dag.

I tillegg er jeg veldig glad og fornøyd med at jeg har strøket klærne jeg skal ha med på ferie og sydd opp stroppene på badedrakt og inn og opp bikinitopp:D

Tess sa for siden:

Jeg, som er ganske fersk på dette, har skrevet ned alle godkjente matvarer, oppskrifter og handleliste, som jeg har hengt opp på kjøkkenet. Gjør det enklere for meg i starten. Fornøyd med innsatsen. Pluss at jeg har bakt et lite lager til uka. Samboeren min kommer til å le, når han kommer hjem etter å ha vært borte en uke. :)

nellie sa for siden:

Gått en to timers lang tur og fått verdens deiligste vårfornemmelser i dag. Sånt er godt for kropp og sjel:love:

ellers så får alltid pjusen min meg i et varmt, godt, deilig, elskelig humør:) Verdens vakreste..

Petronella sa for siden:

1. Jeg har hatt skikkelig storrengjøring idag, har laga ukemeny og starter uka med ryddig hus og hode :D
  2. Har tilbragt en aldeles deilig ettermiddag med barna mine :hearts:

:klem:

Hjørdis sa for siden:

Stillle her i dag ser jeg.
Jeg er glad for å være til, være frisk (bortimot) og for at det er fint vær. Jeg har kjøpt meg joggesko med innebygde pigger i dag, det gjør meg glad og takknemlig, at jeg er så heldig at jeg kan gå og handle slike ting:).
Så lo jeg av barnebarnet på snart tre år som sto som en ren kopi i fakter og bevegelser når mamman skiftet på minsten. treåingen skiftet på dokka og fulgte alle bevegelser. Herlig:lol:.

JenJen sa for siden:

1. Blir så glad når jeg sitter og tenker på alle planene jeg har for de neste mnd :love:
  2. Har smilt og ledd i hele dag, men får en ekstra opptur hver gang jeg går forbi vinduene i leiligheta mi og ser speilbildet mitt. Er veldig stolt over at jeg er kommet så langt som jeg har :)

Hyper sa for siden:

dette var i går da...på søndag...
En hund hadde tydeligvis rømt hjemmefra..Vi styra og ordna, ringte eier, som ikke tok telefonen, ringte politiet, og ringte eier igjen, for å få noen til å komme og hente hunden...

De ble såå takknemlige;)...

Summer sa for siden:

1. Jeg ble glad i dag når jeg fikk overraskende besøk av en venninne.

2. Jeg har smilt i dag når jeg har sett på lillebror som plutselig sto ved siden av bordet og nistirret på meg lenge, og etter en stund, så gikk det opp for meg at han sto uten å holde seg, så når jeg bøyde meg frem for å se nærmere og skryte, så satt han seg boms ned på rumpen og begynte å skratt-le. :hearts:

Og jeg blir så glad inni meg hver dag når lillebror kommer hjem fra barnehagen og gir oss alle en lag god kos. :love: Og så smiler jeg alltid så masse av storebror, for han er en sånn morsom og god gutt. :)

matvraket sa for siden:

traff på en gammel venn på butikken, og det var veldig hyggelig

samboern ringte meg på jobben i sted og var urolig for at han hadde gått ned i vekt. men det er jo ikke så rart siden han spiser nesten det samme som meg :) bare så det er sagt så er han i utgangs punket meget skeptisk til det her opplegget mitt. så han er nesten "omvendt" nå hihi

Summer sa for siden:

Å få sendt avgårde en fin bursdagsgave til ene nevøen min. Å få sove lenge. Storebror som sto opp igjen for å komme bort og gi meg en klem og si at jeg er den beste mammaen i hele verden! :love:

En koselig PM. En veldig gøy samtale under middagen, der jeg og storebror satt og planla noe som skal skje til sommeren. Han var så smilende, så engasjert, så fantasifull og bare ... skjønn!

matvraket sa for siden:

1. Da yoga instruktøren sa at jeg gjorde en øvelse helt rett :)

2. smilte godt da jeg gjorde "the giggle dance" i stua. veldig befriende å bare riste valkemagen og gjøre grimaser!! :)

Summer sa for siden:

Jeg ble glad for en time helt for meg selv til å spille musikk på full guffe, og synge av full hals mens jeg ryddet.

Jeg smilte da lillebror viste meg hvor flink han var blitt til å stå alene uten å holde seg. :hearts:

SusieBlues sa for siden:

Oj, så fin tråd!

• Jeg ble glad når jeg fant ut hvordan jeg skulle løse en utfordring med en stor kunde.
  • Jeg smilte når jeg hørte en av mine favorittsanger på vei til jobb: Anneli med Harald Thune.

Hyper sa for siden:

Jeg satt ute i 2 timer i dag i SOLA!!!
Herlig for kropp og sjel!!!

Salt sa for siden:

Jeg har en herlig samboer som lot meg sove litt lenger i dag. Det var godt. Også har jeg bare spist deilig lavkarbo mat i hele dag da! :hearts:

SusieBlues sa for siden:

Jeg er glad for at jeg skal på cruise i dag!
Jeg smiler fordi jeg skal spise deilig ostesmørbrød til frokost!

SusieBlues sa for siden:

• Jeg ble glad når jeg så at stesønnen min spratt opp av senga og hoppet i dusjen med en gang jeg vekket han
  • Jeg smilte når jeg så at jeg hadde fått epost fra en som jeg ikke har sett på 17 år!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.