< Tilbake til oversikten

Resturangbearnaise/dressign

Bayone sa for siden:

I dag var det bare jeg som skulle ha middag hjemme, og etter en lang dag orket jeg ikke å lage mat. Så jeg stoppet innom en lokal take out plass og kjøpte kyllingsnadder (som biffsnadder men med stekt marinert kyllingfilet isteden for biff) uten chips men med masse salat. Da lurer jeg på den bearnaisesausen der om den kan spises? Spiste bittelitt av den. Og hva med dressing som er på salaten? Har litt problemer med å få i meg nok fett så nå har jeg tenkt å begynne med dressing på salaten. Er ikke så glad i dressing men har begynt å venne meg til smaken nå.

Ciss sa for siden:

Ekte bernaise skal være laget på eggeplommer og fett, så på en finere restaurant bør det være helt kurant å spise (og dessuten å spørre om hvordan den er laget). På gatekjøkken ville jeg vært litt mer skeptisk.
[font=Comic Sans MS][/font]
Problemet mer dressinger man får ute er at de kan være søtet. Ren rømmedressing, alternativt ren olje dersom det er et alternativ vil være det tryggeste.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.