< Tilbake til oversikten

En meningsytring...

#1

Summer sa for siden:

Jeg finner det ganske komisk at folk sitter å tviholder på 50 år gammel kunnskap i disse tider da forskningen stormer frem... (Ja da mener jeg mat.. ;) )

Tenk så masse nytt en har oppdaget om menneskekroppen de siste 50 årene...

Kansje det har med å gjøre at Norsk helseforskning ligger på jumboplass i verden... (Kilde) ?


#2

Maz sa for siden:

Etablerte sannheter er vanskelige å utfordre. Å fortelle nordmenn som har subsidiert alle små melkeprodusenter i årevis at man ikke er sunnere dess mere melk en drikker har ikke vært lett. Det begynner jo å synke inn smått om senn. Morsomt at vi har en av verdens største melkekonsum og største foekomst av benskjørhet. Kanskje en ikke forebygger dette med å bøtte nedpå med melk???

Potetmidddagen er jo en instutisjon som nordmenn forbinder med godt kosthold. Et godt kostholdbetyr jo potetmiddag hver dag. Stakkars barn som ikke får det 5 dager i uken...


#3

Emma sa for siden:

He he he....
Vi har snakket med mormoren til mannen min om dette her.
Hun har hatt litt galleproblemer og har fått beskjed om at hun ikke skal spise fett. Hun er en gammel bondekone, som har spist store bondemiddager og masse mat bestandig. Og det var jo greit nok at hun trengte mye mat når hun var ute å jobbet på gården. Men nå sitter hun bare i ro, og inntar den samme maten. Hun er jo snart stor som et fjell.
Men hvertfall så sitter hun å forteller om at hun ikke skal spise fett mens hun heller godt med kaffefløte i kaffen sin. Også prøver vi å fortelle at fløte er en av tingene hun burde kutte ut. Men det klarte hun ikke å forstå, fløte var liksom ikke fett, det var noe som var høyst nødvendig å ha i kaffen. :p
Det er neimen ikke enkelt å fortelle våre besteforeldre noe om kosthold hvertfall. :rolleyes:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.