Hei!
Jeg lurer på om noen kan si om det jeg spiser er sånn høvelig riktig. Har kommet inn i et mønster, og er jo nå litt usikker på om jeg gjør det riktig:o
Frokost er som oftest 1 TYNN Lindbergskive med egg og majones.
Lunsj er frukt med topping (synes det er SÅ utrolig godt!)
Middag er ofte noe kylling-greier (bruker ofte de samme oppskriftene som ketolyse, men reduserer fettmengden)
Kvelds kan være 1 tynn skive Lindbergbrød med enten egg eller leverpostei. Det er ikke alltid jeg er sulten på kvelden, så da kan det bli litt grønnsaker istedet (gulrøtte/kålrot) og noen valnøtter, evt en halv frukt.
Er dette greit eller er jeg fullstendig på jordet? Evt. helt feil jorde :o:p
Hadde vært svært takknemmelig hvis noen kunne kommet med en bitteliten tilbakemelding:D
Frokosten: Kan du ha noe grønt? Agurk feks. Og hvor mye egg har du tre stykker? (Du må opp i den mengden for å få dekket proteinbehovet ditt).
Lunsj: Hva er topping? En halv til en frukt MED nøtter er et fint mellommåltid, ikke lunsj.
Middag høres greit ut (bare sørg for at det er ca 150g kjøtt/fisk).
Kvelds høres grei ut.
Huskeregel:
I et måltid skal det være nærmest mulig dette: 30g protein (150g kjøtt/fisk/pålegg, 3-4 egg, 120g ost), litt grønnsaker, og litt fettsyrer (oliven, raps, linfrøolje, smør på skiven ol. )
Du må ikke bruke solsikke og soyaoljer pga for mye omega 6.
Oi...jeg har bare 1 egg til frokost...men da skal jeg øke eggemengden. Samt få med noe grønt.
Frukt med topping er 1/2 eple, 1/2 appelsin, 15 mandler, litt sesamfrø og linfrø, 1 god ss med kesam mager og 1 yoplait 0,1 %. Synes det er aldeles nydelig.
Tusen takk for svar:D Skal gjøre litt småjusteringer, så tror jeg den er i boks:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.