< Tilbake til oversikten

Kan noen hjelpe?

candelaen sa for siden:

Hei.jeg trenger å gå ned ca 5-6 kg,og synes derfor det er veldig greit å gå på lavkarbo-kur,siden jeg ikke takler kaloritelling og null smør og rømme:P men jeg lurer likevel på om jeg kan tillate meg litt mer enn for de som skal ned f.eks 30 kg?En typisk dag for meg,ser slik ut:

Frokost : 2 kokte egg med smør
Lunsj : 2 fiberplus knekkebrød med smør,ost eller hjemmelaget eggesalat
mellommåltid : 1 eple
Middag : Koteletter med fløte og smør,eller kyllingsuppe(hjemmelaget buljongsuppe)
Kveldmat : Ca 10 skiver ost og en håndfull peanøtter. Drikker en del pepsimax,vann og te imellom.

Høres dette greit ut,eller bør jeg være enda strengere?skeier ut med det jeg vil veldig sjelden,kanskje 1 gang hver 3 uke.

Sol sa for siden:

Jeg tror heller tvert om, vi som skal ned 5-6 kilo må nesten stå på mer enn de som har mye å ta av. Virker som de siste kiloene sitter hardt hos de fleste av oss, og at vi må gå ganske systematisk til verks for å lykkes på dette kostholdet. Men dette er noe jeg tror, jeg vet det ikke..:)

candelaen sa for siden:

Kanskje sant d,men hvilke forandringer bør jeg gjøre da?ser det ikke ok ut?

Nille sa for siden:

Mitt råd er enkelt ! Kutt ut eple som mellommåltid (mot galloperende blodsukker) og spis grønnsaker til hvert måltid.

Det er viktig at du spiser sunt og variert. Alle måltider bør absolutt inneholde proteiner, fett og grønnsaker/antioksidanter :D

Lykke til videre !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.