........laget 40 ferdige porsjoner med diverse lavkarbomat/ketolysemat og lagt i fryseren!:D
Jeg strever med å få spist mat fordi jeg ikke får tid til å lage meg sammensatte og gode måltider! Men, så tenkte jeg, hvorfor ikke lage ferdige porsjoner og fryse ned?! Det er jo det konseptet Spisdegslank konseptet går ut på! Man får ferdige porsjoner som man skal ta opp og spise hverdag! Men, fy for en jobb det var! Men, vel verdt det!
Jeg har forresten byttet nick! Måtte registrere meg på nytt fordi jeg ikke fikk logget meg på igjen med gamle nicket og det nye passordet jeg mottok!:)
:ja:mor til tre gutter var det gamle nicket ja! Glemte helt å skrive det!
Jeg sendte mail på den siden hvor det står "kontakt" oss, men intet svar! Jeg prøvde mange ganger å be om nytt passord, og jeg prøvde å logge meg inn med de jeg fikk, men uten hell!:confused:
Uansett, ja, synes jeg har vært flink nå altså!;) Kan iallefall ikke skylde på at jeg ikke har noe å spise nå da!
Jeg laget pizza med kylling, marinerte kyllingfile og la til grønnsaker og rømme, laget kjøttkaker med grønnsaker, rømme og ost, taco, mandelgrøt og Cottage cheese med ferske bringebær og litt Splenda oppå(vet det ikke er ketolysemat, men tar det som en "utskeielse" når jeg føler det røyner på. det er jo lavkarbo), tomatsuppe, lasagne (uten pasta selvfølgelig) osv. Laget også en mandelkake og pisket fløte som jeg fryste ned i egen boks! Har igjen å lage omeletter, rekesalat, eggerøre med laks osv! jeg tittet litt inne på Spisdegslank.no og fikk ideer til hva jeg kunne lage! Der står det karboinnhold og kaloriinnhold. På noen retter står det også hovedingrediensene! Så jeg regnet meg frem og fant på oppskrifter selv utifra bildene!
Håper å få gjort det imorgen! Men, ikke lett med tre barn på 6 mnd, 3 år og 7 år oppå meg hele dagen! Begge de største er nyopererte og han minste plages nok med tenner (som ikke ser ut til å ville komme:mad:)
Ett skikkelig arbeidsjern har du vært da ja! :) To opererte barn høres tøfft ut!
Du har uansett vært savnet disse ukene...! Velkommen tilbake! :):)
Hvordan går det med vekten da?
Takk for det, det var hyggelig å høre!;) Har jo prøvd som gal å logge meg inn, men ikke lyktes! Så, da gav jeg opp idag og laget meg heller ny profil!:)
Vekt??? Hva er det??? Den snakker vi ikke om! Kremt!!:o
Vel, pga syke barn, sykehus, nattevåk mv har jeg ikke akkurat gått ned!! har igjen startet med ny giv! Håper jeg klarer det nå! Problemet mitt er nemlig ikke at jeg spiser for mye e.l, men at jeg ikke spiser! Blir kvalm når jeg ikke får noe særlig søvn, får ikke tid til å sette meg ned å spise ellerlage mat, ingen mat frister, får ikke trent osv! Derfor tenkte jeg at det jo måtte være genialt å fryse ned porsjoner! Jeg vil så gjerne ned 15-20 kg til sommeren! Håpe, håpe!!:)
Wow. Skikkelig imponert!! At du har overskudd! Men skikkelig lurt da :) Jeg sliter litt med lunchen på jobb. Vi har smørelunch på jobb så nå har jeg bakt "rundstykker" som jeg tar med og bruker pålegget på jobb ;)
Samme her, var skikkelig stolt da jeg hadde lagt 6 posjoner med ostelasagne i frysen forrige uke:sparke: Har ALDRI tid og overskudd til å lage 40 posjoner...
Så kjempe flink du har vært! Jeg gjør det samme selv, for jeg syns det er såååå kjekt med ferdig i fryseren, da går det så lett de dagene man har fult opp med andre ting... og de dagene man bare er lat :p
Jeg gjør det også, men i mye mindre skala. Har alltid noe i frysa jeg kan ty til hvis jeg ikke orker å lage noe, men er langt ifra så flink som trådstarter her. (Du har litt langt og vanskelig navn ja;))
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.