Vet ikke om noen har kommet med lik eller lignende oppskrift før.... men jeg synes denne er så god at jeg må legge den ut i tilfelle noen trenger tips til tilbehør til middag.....
Bolmkål og brokkolimos. (1 ganske stor porsjon)
1/2 pose frossen blomkål og brokkoliblanding. (pose med bare blomkål og brokkolibuketter) (Kjempekjekk sak som vi alltid har i fryseren)
De kokes møre (10 min kanskje...?) med minst mulig vann og en liten klatt smør.
Når grønnsakene er passe møre så helles vannet av.
Tilsett endel smør, litt fløte (et par ss) hvitløk (jeg bruker pulver for jeg er lat...;)) og masse gressløk. Kjører alt til mos med stavmikseren.
Gir den et raskt oppkok.
Server og nyt. :)
(Jeg spiser den ofte sammen med krydret karbonadedeig og finstrimlet isbergsalat)
Sånne poser har jeg aldri sett? Finner ikke frossen blomkål NOE sted jeg. :sur:
Hmmm... Joda de finnes i allefall her på det "sentrale østlandet"
Har jo først de siste ukene fått vekket den store interessen for slike produkter;) så kan desverre ikke svare på hvor lenge de har vært i butikkene... :)
:)Så også at det har kommet (en for meg i alle fall) ny variant med brokkoli og gul gulrot (inneholder faktisk bare 3 gr karb. pr 100 gram) Den må vel også prøves ut til mos....
Pleier å kjøpe denne blandingen jeg og. Den er genial! Men forrige gang jeg kjøpte den så fikk jeg et par råttne brokkolier inni! :( æsj! Sendte klage til findus men har ikke fått svar :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.