< Tilbake til oversikten

Lavkarboforum i utlandet?

Georgine sa for siden:

Jeg vet om skaldemann sin side i vårt naboland, men den er veldig begrenset til GI Noll.

Men finnes det lavkarboforum i f.eks England, Danmark eller andre steder som noen her inne vet om?

Georgine sa for siden:

F.eks noe slikt ja :heia:

Tusen takk :D

Summer sa for siden:

Nille har vel vanket endel på diverse lavkarboforum i utlandet mener jeg?

Bee sa for siden:

Egentlig litt rart at det skal være lov til å legge ut linker til andre lavkarboforum når det er i utlandet, når det ikke er greit innenlands. :rolleyes:

Kula sa for siden:

Er det ikke lov å legge ut linker til andre norske lavkarboforum her? Hva skulle grunnen til det være?

Alle andre norske lavkarbofora jeg har besøkt i det siste har link til dette lavkarboforumet!

HP sa for siden:

Vi har ingen generell regel som forbyr lenker til norske lavkarbonettsteder. Men vi det er et spesielt forum som vi inntil videre ikke kommer til å tillate lenker til. Hvorfor kan jeg ikke gå i detaljer på i åpent forum ettersom at vi har en prosess gående i forhold til den nettsiden, når denne er avklart vil lenkespørsmålet kanskje stille seg anderledes i forhold til dette ene nettstedet.

HP sa for siden:

Jeg vil igjen benytte anledningen, siden enkelte av dere følger spesielt med på denne tråden, til å si at vi faktisk ikke kan diskutere den aktuelle saken åpent fordi sakens kjerne ikke er offentlig, det er ganske få mennesker som vet hva som faktisk har foregått. Vi i forumledelsen kommer ikke til å dele disse opplysngengen, og de øvrige personene som også sitter på opplysninger om de faktiske forhold deltar for tiden ikke her på lavkarbo.no.

Vi har mange andre ting som vi ønsker å bruke tiden vår på som vil være til nytte for hele lavkarboforumet, og gjentatte diskusjoner/antydninger uten nye opplysninger hindrer dette.

Nille sa for siden:

:ja: det har jeg. Noen av dem er dessverre nedlagt, som "Atkins by the book" - og "Lowcarb support" - de jeg var mest aktiv i. I tillegg til de som er nevnt fra før har vi jo:
www.lowcarbfriends.com/bbs/
som er et stor forum
www.atkinsalltheway.com/portal.php
(arvtaker til ABTB)

Det er dessverre en del drama på de store forumene som "Lowcarb friends" og "lowcarber.ca" (samme som avtive lowcarber) - men det er også på disse lavkarboforumene en finner den beste supporten. De små lavkarboforumene er veldig koselige, som campcarbaway.com/campfire/index.php - men supporten eller kunnskapen blir litt "fraværende" fordi det kanskje er et par stk. som kan noe eller har nen tyngde.

Alle lavkarboforum jeg har vært innom har hatt base i USA/Canada eller Australia. Var også med på et par såkalte "lister" i Sverige.

Vi hadde alle disse i lenkeregisteret vårt tidligere, - et slikt register vil kanskje bli den del av det nye www.lavkarbo.no - men da muligens i en ny og bedre utgave HP har jobbet med en stund.

Georgine sa for siden:

Tusen takk :blomster:

Tanken min bak søken etter lavkarboforum i utlandet er mest for nye oppskrifter, men det er også spennende å lese om hvilke og hvordan filosofier de bruker der.

Ketolyse er vel lite kjent utenfor Norge/Norden og om man går inn på ett av disse lavkarboforumene vil det nok være mange nysgjerrige på dette.

Og ikke minst! Jeg får trimmet min særdeles utrimmede skriftlig engelsk! :o

Nille sa for siden:

En flott oppskriftside, utenom [url]www.lowcarbfriends.com[/url] sin, er
genaw.com/lowcarb/ . Fantastisk mange fine oppskrifter !

Georgine sa for siden:

Nå ble jeg sulten!

I en tomatsuppeoppskrift leste jeg can died tomatoes i stedenfor can diced tomatoes og fikk det til å bli selvdøde tomater :lol:

Alltid flott med ny inspirasjon :heia:

Helene sa for siden:

Kanskje det er tomater som har falt ned fra busken og død?

Georgine sa for siden:

:lol:

Summer sa for siden:

Lille trille satt på grenen, lille trille falt ned, ingen doktor kunne hjelpe, for lille trille var ketchup. :lol:

(Ja, jeg har en 6 åring i hus og er påvirket av humoren. :D )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.