< Tilbake til oversikten

Dagsmeny for en lavkarber?

Smurfine sa for siden:

Da prøver jeg meg på å bli en lavkarber.

Men er det som kan sette opp en ca dagsmeny for meg? Jeg er sånn jeg vil jeg vil, å jeg vet noe også men får det fader rullan ikke til.
Å så ammer jeg, må få med det da. Viktig at jeg ikke mister melka eller at det blir noe feil iforhold til amminga her med

Nå har jeg tenkt å lage meg en sånn eggerøre med bacon og sjampinjong til frokost, men kanskje greit å ha noe å variere med der også for en blir vel lei?

Kanskje et knekkebrød med skinke/kalkunpålegg og egg til lunsj?

Wok til middag feks, eller kjøtt med masse grønnsaker til.

Kvelds? Eggerøre, omelett igjen? Eller knekkebrød?

Når spiser dere siste måltidet for dagen?

Å hva spiser dere av frukt og grønt mellom måltidene? Hva drikker dere??

Grovsnus sa for siden:

Et godt råd: Kjøp ketolyseboka. der får du en masse god info, ikke bare om mat. Men sammenhengen mellom mat og kropp.
Noen oppskrifter osv.

For Quinder reknes vel 15 g karbo pr dag som max. Så les nøye på varedeklarasjonen når du handler.
det er andre linker til det med amming her inne forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17730&highlight=Amming
Hvis du søker på Amming så spretter det opp noen flere.
Lykke til med kuren og ammingen
Og tusen takk fra hele folket for at du lager nye borgere.OG - lar barnet få naturlig mat. Takk.
Ha en super dag.
Mvh Grovsnus

Smurfine sa for siden:

Hehehe, ja jeg har fedon boka og atkins boka så da kan jeg vel kjøpe en sånn bok til.

Iset sa for siden:

Husk at ketose ikke er anbefalt under amming og graviditet, så jeg tror et Fedonaktig kosthold er det beste for deg nå, og der har du jo endel menytips i boka samt på Lindberg-delen av forumet her. :)

Smurfine sa for siden:

Jupp,tenkte å prøve å leve på så lite karber som jeg kan men legge inn litt ekstra iforhold til hva andre spiser av karber. Jeg drikker fesk et glass melk til frokost.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.