Hønemor sa for siden:
Må man vente 4 uker? Har bursdag neste Lørdag, og vil gjærne drikke da :o Startet i går på ketolysekuren
Tror dere det vil gå bra da? :p
Hønemor sa for siden:
Må man vente 4 uker? Har bursdag neste Lørdag, og vil gjærne drikke da :o Startet i går på ketolysekuren
Tror dere det vil gå bra da? :p
nordlandsjenta sa for siden:
jeg har gått på kuren i 5uker, og har vært på 3 fester på de ukene:eek:...
har gått bare godt... bare at man passe på å drikke ting som man ikke går ut av ketose... ?!
sma sa for siden:
Det som er at alkohol er lettere å forbrenne enn fett. Inntar du alkohol vil leveren konsentrere seg om denne og ikke fettforbrenning. :)
Hønemor sa for siden:
Drikker vodka med sukkerfritt blandevann :p Det går vel? ;)
Hønemor sa for siden:
Det er vel bare de timene man har det innabords da?? :confused: :D
ja, d går! :) jeg har drukket sånn smirnoff med bringebærsmak, å blanda med sukkerfritt blandevann... er litt karbo i den spriten men ikke så mye... åsså har jeg blanda tynne drammer...:D siden man kanskje ikke tåler like mye alkohol som før når man er på kuren...:p
sma sa for siden:
Jo, såklart. Man kan jo ikke forbrenne alkohol om en ikke har det i kroppen. :p
Nille sa for siden:
Ja, men det kan også ta litt tid å komme i fettforbrenningsmodus igjen. Selv om man er "i ketose" - dvs. stix viser lilla - kan det bare bety at alkoholen har tørket en ut slik at man egentlig er dehydrert og urinen konsentrert.
[font=Comic Sans MS][/font]
Ikke stol på hva stix sier i forbindelse med alkoholinntak ! Det er å lure seg sjøl. :)
Lava sa for siden:
Hva med lavkarbo øl? Hvordan skal man omgås den da.
Skal kanskje ut og ha litt øl neste helg, og tenkte å prøve..
Har hatt hvitvin og det gikk bra.
Mener altså mer enn en-to øl---
Photobscura sa for siden:
Du må jo nesten bare se på karbeinnholdet. Hender jeg kjøper noen, tuborg har 0,5 gr karber pr hundre gram, det vil si for en halliter er det 2,5 gr karber. Du skal ikke drikke mange før du har "brukt opp" dine femten til tjue gr karber.
Jeg pleier å kjøpe bare et par stykker og drikker de sammen med litt vin eller brennvin.
minna sa for siden:
Hvordan er det med rødvinen da? Jeg trodde jeg kunne ta me et glass i helgene:)Gjorde det i går kveld, og mener jeg er i ketose ennå...
Annemora sa for siden:
Disse tallene stemmer ikke med hva som står på boksene mine ;)
Får du tak i Redlight er den absolutt å foretrekke - den har 0,5 g karbohydrat pr 100 ml, dvs 2,5 g karbohydrat pr halvliter.
Tuborg Lite og Ringnes Lite har begge 1 g karbohydrat pr 100 ml, dvs 5 g karbohydrat pr halvliter; det er dobbelt så mye som Redlight.
Du kan med andre ord nyte 2 halvlitere Redlight å få i deg like mange karbohydrater som ved 1 halvliter Tuborg eller Ringnes Lite.:)
Vin varierer ganske enormt i søthet; sjekk det nøye. Vanligvis er de på 3-4 g karbohydrater pr. liter, men enkelte er på 14-15 g: Det er stor forskjell, og når det finnes vin som feks. Ken Creek med 1 g karbohydrat pr liter er valget svært enkelt for meg som finteller. :D
Oj da. Du har sikkert rett, lenge siden jeg drakk det. Men jeg ville druket tuborg foran red light any time, synes red light smaker... p**s...! Hehe.
Rødvin, eventuelt en tørr hvitvin er jo å foretrekke. Det står oppført restsukkerinnhold på alle viner på polets hjemmeside.
Og Minna: Når kroppen forbrenner alkohol så vil den faktisk også produsere ketonlegemer, så ja, du er i ketose, men så lenge vinen er i kroppen din er det alkohol og ikke fett du forbrenner. Men ett glass vin vil jo ikke ta så lang tid å forbrenne. Men husk alle sammen, fettforbrenningen vil alltid bli satt på hold når dere drikker alkohol. Alkohol er noe av det letteste å forbrenne, dermed prioriterer kroppen det først. Morsomt om den ikke hadde gjort det, da ville man kanskje vært full innmari lenge? :p
totitten sa for siden:
Noen som vet om det er KH i Koskenkorva Peach? Det står på vinmonopolets hjemmeside at den inneholder vodka og fersken-ekstrakt, men ikke noe om sukker eller karbs.....
Drakk det på fredag, kanskje 1 dl av det, og var fortsatt i ketose dagen etter, men det hadde vært kjekt å vite uansett om det var mye karbs i det. :)
Ikke godt å vite uten å f.eks sende mail til produsenten. Men det skal være ca åtte gr netto karber i en fersken.
MorStine sa for siden:
Det skal gå bra. Men ta det pent:erfart: Jeg drakk vodka med light brus de første gangene. Eller vikingfjord rusbrus.
medas sa for siden:
Karbohydrater eller ikke, det er helt klart at man tåler mindre alkohol på ketolyse er nå i allefall min erfaring:eek: Er jo ikke sikkert det gjelder alle, men jeg ble skikkelig dårlig.
Etter at jeg la om kosten så er jeg aldri fyllesyk mer, og jeg var dronningen av fyllesyke før for å si det sånn!
:D
Tuppen sa for siden:
jeg kan ikke drikke alkohol jeg.... blir helt dårlig..... ble som regel aldri fyllesyk før- men nå kan jeg være dårlig i to dager... usj...
:_ohmy:stakkars deg... høres ikke no morsomt ut!
Tuppen sa for siden:
så jeg drikker ikke lenger ;)
har drukket bare alkoholfri vin når det er noe spesielt :D
Lava sa for siden:
Noe jeg grublet på igår,
Når man er i ketose, forbrenner kroppen alkoholen før fettet,
betyr det at vi som er i ketose, forbrenner alkoholen
raskere enn de som ikke er i ketose?
(eller de med "vanlig" kosthold med karbohydreter osv) ?
Skrev dette også på 2000tråden, fant ikke denne med en gang,
og da ble det slik :lol:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.