sma sa for siden:
Jeg kom over noen billige nett med paprika i dag så jeg kjøpte med meg litt. Tanken var jo da at jeg skulle skjære den i terninger og så kaste de i fryseren. Men så ble jeg plutselig usikker. Kan man fryse paprika? :confused:
sma sa for siden:
Jeg kom over noen billige nett med paprika i dag så jeg kjøpte med meg litt. Tanken var jo da at jeg skulle skjære den i terninger og så kaste de i fryseren. Men så ble jeg plutselig usikker. Kan man fryse paprika? :confused:
sma sa for siden:
Ingen som vet? :)
Distrea sa for siden:
altså... hel? i biter sammen med saus? stekt?... hvordan?
jeg ville ikke frosset hel, men kanskje bearbeidet(stekt) Jeg fryder feks, fiskegryte som det er paprika "staver" i
det som skjer er at "skinnet" blir litt hardt og trått
prøv :) og del gjerne din erfaring med meg :D
Karbosara sa for siden:
Jeg får si som min kverrulant av en mann: Det går sikkert fint å fryse de, men spørsmålet er om de kan tines...:cool::geip:
Ville nok ha delt de opp i biter og enten gitt de en liten omgang i woken eller stekepanna først...;)
Alyssa sa for siden:
Jeg har pleid å skjære den opp i biter og fryse ned. Har prøvd å steke litt først også, men syns resultatet i opptint tilstand blir akkurat det samme. :)
Distrea sa for siden:
grandisen har jo masse paprika på!... det kom jeg på først nå:o
jeg peller den av, for jeg syns den er bare vassen og lite god ;)
chili sa for siden:
Du kan jo forvelle dem før de fryses? (koke i et par min. og så skylle i kaldt vann.)
sma sa for siden:
Jeg tenkte bare å skjære de i små biter og fryse de i små porsjoner. Da kan jeg ta opp det jeg trenger når jeg lager middag. Lurer også på hvordan dette blir å ha til salat etterpå.. Jaja, jeg får ta og prøve. Klarer jo ikke å spise så masse paprika før de blir ødelagt likevel.. :)
Ciss sa for siden:
Jeg tror nok den vil egne seg bedre i gryter og andre varme retter enn i salat, for den vil nok bli litt vassen når den tines. Jeg har fryst ned paprika før. Da skar jeg vekk kjernehuset forvellet dem før jeg frøs dem. Og som sagt, til gryter går det helt fint.
Tuppen sa for siden:
altså.... jeg har kuttet opp i små biter og fryst de ned i porsjoner før... men som de andre sier.. passer best i gryteretter e.l :p
sma sa for siden:
Oki, da fryser jeg de slik som jeg hadde tenkt så får jeg bruke de til middag og ikke salat. :)
Albertine sa for siden:
Jeg ville ha svidd dem skikkelig i ovnen først, dratt av skallet og så lagt dem på glass med olje. Da får du en olje med fantastisk smak, og paprikaen blir også veldig god og søt.
Karbosara sa for siden:
Min mor pleide å kjøpe paprika på tilbud og fryse ned rå, oppskåret i småbiter. Det ble helt fint i gryteretter o.l. Hilsen kverulantmannen (som benytter anledningen til å påpeke at "kverulant" skrives med én "r"). :cool:
sma sa for siden:
Hvilken olje da? Og hva kan man bruke denne olja til?
Det er ikke sånn at det kommer karber i olja da? Ja, jeg ser at spm er dumt når jeg skriver det, men jeg lurer så da spør jeg. :p
Albertine sa for siden:
Olivenolje er ypperlig, og da bruker du den som vanlig. Deilig med litt paprikasmak i salaten. :)
sma sa for siden:
Ikke dumt. :)
Menne, jeg klarer ikke olje på salaten. Kan man bruke denne på noe annet vis?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.