< Tilbake til oversikten

Bismak av splenda?

annemarta sa for siden:

Heisann alle sammen!
Som relativt fersk ketolyser så har jeg ett spørsmål angående baking! Jeg har forsøkt å tilpasse noen oppskrifter til lavkarbo gjennom å bruke splenda som sukkererstatning. Prøvde meg på noen kjeks basert på peanøttsmør her tidligere i kveld.... Det skulle være 150 g sukker i de og jeg brukte da 15 g splenda. Men det ble en merkelig smak av dette. Skyldes dette splenda? Bør man bruke mindre når man forsøker å oversette oppskrifter til lavkarbo??

Takker for svar!

Ellers så må jeg bare si at kroppen min trives på lavkarbo, går sakte, men jevnt ned i vekt og cm. Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde gått ned ti kg i går, men prøver å være tålmodig.... Masse gode tips og ideer her på forumet forresten. Mange flinke mennesker her.

Ha en fortsatt fin kveld, folkens :)

Bee sa for siden:

Hmmm....jeg har ikke opplevd noen rar bismak ved bruk av splenda.

annemarta sa for siden:

Ok..... Kanskje det rett og slett ikke var en god oppskrift! Takker for svar.

Alyssa sa for siden:

Jeg synes splenda har bismak. Smak og behag det der. :)

Sprudle sa for siden:

Det syns jeg også.

Tuppen sa for siden:

for meg var faktisk splenda en vanesak.... i starten så syntes jeg den var... nja... ekkel.... men nå liker jeg den- tenker på det som sukker... og bruker det SJELDENT :p

annemarta sa for siden:

Alt er vel en vanesak.... Har brukt det lite jeg også, men av og til er det kjekt å bake noe til kaffen som jeg også kan spise :) Og da må man jo ha noe søtstoff!

paprika sa for siden:

Jeg synes Splenda smaker helt gyselig, og det er jeg egentlig litt lei meg for:( Hadde store forhåpninger til det da det kom.

megselv sa for siden:

Synes også splenda har en forferdelig bismak om det er mye av det i en oppskrift.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.