I den tråden som heter "tips til nybegynnere" står det at vekten ofte stopper opp etter 3 uker og at man ikke skal få panikk, men jeg har litt panikk... Det er veldig frustrerende at jeg har gått jevnt og fint ned i 2 uker og så plutselig ser det ut som jeg går opp igjen! Gikk ned 3,5 kilo de to første ukene, veldig fornøyd med det. Uke 3 gikk jeg ned 0,2 kilo og nå har jeg gått opp igjen 0,1 kilo! Skjønner ikke det! Jeg er flink og spiser fett og grønnsaker og drikker litervis med vann. Ketostixen er mørk lilla, alikevel går jeg oppover!! Kan noen med erfaring fortelle meg om dette er vanlig. Jeg håper at svaret er noe sånn som "ta det med ro, om noen dager raser du nedover":)
Kroppen må justere seg. Og litt stagnasjon er helt vanlig. Det kan være hormonendringer/mensen/hva du har spist(salt) eller bare det at kroppen skal venne seg til et nye kostholdet ditt. Det kan altså vanskelig trekkes noen som helst konklusjon etter så kort tid. Og 100 gr er ikke mer enn normal feilvisning på ei vanlig vekt.
Det er bare å fortsette, men kontroller hva du spiser, skriv det gjerne opp. Da blir det enklere å justere om dette skulle vedvare.
Jeg skal begynne å skrive opp. Jeg har lest veldig mye her i det siste og har nå bestemt meg for å kutte fløte og spise minimalt med salt og se om det kan hjelpe. Det gikk så lekende lett på begynnelsen, så blir fort frustrert når det har stoppa opp!
og min vekt er sånn at om den står på matta eller på gulvet kan det hende den viser ulikt, eller bare jeg snur den på matta..... :D
Ikke gi opp, det snur! Eller det kan bare gå saktere leeenge, og så plutselig hopper du ned! Om du gir opp nå, går det iallefall ikke nedover, og ikke står du stille heller!!! ;)
Jeg har ikke tenkt å gi opp! Jeg fortsetter! Det eneste jeg trenger tror jeg er en bekreftelse på at dette er normalt og at jeg snart raser ned i vekt igjen!! :)
Ny uke og det kan se ut som det har løsnet litt. Gått ned 0,7 kg denne uka. Ikke så fint som på begynnelsen med minus 2 kilo i uka, men er fornøyd og ser lysere på ting nå!
kjente meg godt igjen i din beskrivelse er på samme nivå som deg.Har mensen akkurat nå å håper det er den som har stoppet vekta.Vi får håpe vekta går snart nedover igjen............å se fremover.Men ikke lett dette,tenker jo på mat å karbohydrater hele dagen,gjør jeg noe galt,soiser je for mye osv.........
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.