< Tilbake til oversikten

Smmothie til frokost?

candelaen sa for siden:

Hei.jeg er en jente som nå har gått på lavkarbo i litt over 4 uker. har gått ned knappe 3 kilo(har vel ikke så mye å ta av,skal bare ned 6 kg til sammen),så får vel si meg fornøyd med det.I tilegg har jeg skeiet ut 1 dag i uka.
Har nesten bare spist egg,omelett,rent kjøtt,fisk,fløte og rømme + salater. Men jeg vil fortsatt ned 3 kg,og er veeeldig lei så fet frokost om morgenen. Er det ok å drikke hjemmelaget smoothie med bringebær,egg og vaniljekesam?Å er det greit å spise et par rugsprø om dagen?Håper på svar,da jeg synes vekten har stagnert noe..:/

Gerd sa for siden:

Ja, det burde vel gå an. Ser du ikke følger noen filosofi, så det er vel noe du styrer selv :ja:
Det viktigste er at du skal trives med kostholdet :)

Iset sa for siden:

Hvis vekten har stagnert litt er det kanskje ikke det lureste du kan gjøre, men om du vil ta vekten veldig gradvis og tenker mer på helsen enn vekten, hadde jeg ikke nølt. Ser ikke at du følger noen spesiell filosofi så da er det jo opp til deg hva du vil spise og ikke spise, alt etter hvor raskt vekttap du vil ha og hvor mye du skal ned. :)

candelaen sa for siden:

følger vel bare lavkarbo generelt,så er ikke heeelt fanatisk.prøver bare å kutte ned på karbohydrater generelt.men tror dere jeg likevel klarer å miste 0.5 kg i uka?

Iset sa for siden:

Tja, vekten svinger jo og følger som regel ikke en bestemt kurve. En uke går du kanskje ned 0,5 kg, en annen uke hele 1 kg, mens neste uke går du ned 100 gram. Helt vanlig, og altfor mange får panikk pga. det, hehe. Jeg tror vekten regulerer seg selv (med tid og stunder) om man lever sunt (lavkarbo) og er i bevegelse. :)

Husk at når man kun skal ned 2-3 kg går det ofte MYE tregere enn om man skal ned mye mer. Og de siste kiloene er ofte svært vanskelige å få av. Men vær tålmodig, det går nok til slutt, om kroppen vil da. Noen kropper VIL jo absolutt holde seg på et bestemt nivå.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.