Hønemor sa for siden:
Takker på forhånd :D
Hønemor sa for siden:
Takker på forhånd :D
Distrea sa for siden:
hallo :)
link til tråd om grønnsaker
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=74
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419
ett lite tips til deg er å finne en filosofi du vil følge, da er det lettere å hjelpe deg.
hvis du går inn på de forskjellige filosofine her inne, vil du finne masse nyttig info i klistrede tråder.
lykke til :)
Distrea sa for siden:
forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
så er det kanskje lettere å finne frem :)
Gerd sa for siden:
Spis grønnsaker som vokser over jorden. Blomkål, brokkoli, squash, aubergine, sjampinjong, paprika, løk, cherrytomat,agurk, salatblader (jo mer farge, jo mer næring)
Iset sa for siden:
Som Distrea sier så er det mye lettere om du finner en filosofi ja, for hvilke grønnsaker som er "bra" (eller tillatt) varierer jo utifra hvilken lavkarbo-filosofi du følger. På Lindberg er jo alle grønnsaker lov, men man skal helst begrense feks. poteter og mais. På Skaldeman skal man helst spise minimalt med grønnsaker, mens på Atkins og Ketolyse skal man ha 15-20 gram karber fra grønnsaker og da velger man helst de med lavest innhold av karber.
Jeg har jo ingen spesiell filosofi selv (men jeg skal jo ikke ned i vekt heller pluss at jeg er gravid nå), men jeg prøver å tenke fornuftig når det gjelder kostholdet. Poteter, ris, hvit pasta, sukker og lyst brød spiser jeg helst ikke i det hele tatt (men gjør det av og til). Av grønnsaker spiser jeg så og si alle uten restriksjoner, men skulle jeg gått ned i vekt hadde jeg jo kanskje gjort det litt annerledes.
Iset sa for siden:
Nå ser jeg jo at denne tråden ligger på ketolysekur-forumet, så da er det vel det du følger. Hang meg bare opp i det som stod i filosofiboksen din jeg. :flau:
Distrea sa for siden:
:flau: jeg også
Hønemor sa for siden:
Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet :-)
1 dag før jeg fikk min sønn i sep. 06 var jeg 90 kg :-p Gikk opp 25 kg det svangerskapet :eek: Men det er borte nå, bare håper på å få bort resten som ikke burde være her :o Og har funnet ut at det vil ikke bort med trening,så da blir man jo fristet til å prøve det som forbrenner fett :p
Iset sa for siden:
Tusen takk for det. :)
Jeg la på meg 15 kg sist, men denne gangen har jeg gått NED 15 kg siden jeg ble gravid, hehe. Men jeg har jo et helt annet utgangspunkt nå da, er jo vektoperert.
Bugs sa for siden:
Hold dere unna maisen ihvertfall!
Nille sa for siden:
Disse salat grønnsakene er bra:
*lilje* sa for siden:
Er blomkål, løk og kålrot i samme kategori?:eek:
Jeg har trodd at løk og blomkål er det bare å lesse inn av, mens kålrot er fy fy?
Kan jeg virkelig begynne å gnafse kålrot?
Sirius sa for siden:
Lurer på dette med kålrot jeg også... Tror kanskje det ikke stemmer overrens med det vi kjenner til som kålrot? Forresten "eggplant"=aubergine. Men super liste altså!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.